DERS ADI

: SEÇ. I (YETİŞKİNLİK PSİKOLOJİSİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 3009 SEÇ. I (YETİŞKİNLİK PSİKOLOJİSİ) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Psikolojik danışman adaylarının yetişkinliğin farklı yaklaşımlara göre tanımlarını, gelişim evreleriyle ilgili kuramları, yetişkinlik döneminin genel gelişim özellikleri hakkında bilgilenmesini ve bu bilgileri meslek alanıyla bütünleştirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı yaklaşımlara göre yetişkinlik tanımlarını bilme
2   Olgunluğun psikolojik özelliklerini kavrama
3   Gelişim evreleriyle ilgili kuramları bilme
4   Yetişkinliğin gelişim özelliklerini bilme
5   Yetişkinlik dönemi psikolojik sorunlarını kavrama
6   Yetişkinlik döneminde karşılaşılan sorunlar için uygun çözüm önerilerini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı yaklaşımlara göre yetişkinlik tanımları
2 Olgunluğun psikolojik özellikleri
3 Bührerin gelişim kuramı, Levinson un yetişkinlik gelişim kuramı
4 Eriksonun psikososyal gelişim kuramı
5 Yetişkinlikte aile yaşam çemberi
6 Eş seçimi ile ilgili kuramlar ve eş seçme süreçleri
7 Evlilikte iletişim
8 Arasınav
9 Evlilikte yaşanan sorunlar ve boşanma
10 Yetişkinlikte kimlik gelişimi(genç yetişkinlik, orta yaş, yaşlılık)
11 Yetişkinlikte fiziksel gelişim(genç yetişkinlik, orta yaş, yaşlılık)
12 Yetişkinlikte kişilik gelişimi (genç yetişkinlik, orta yaş, yaşlılık)
13 Yetişkinlikte sosyal gelişim (genç yetişkinlik, orta yaş, yaşlılık)
14 Yetişkinlik dönemi psikolojik sorunlarını ve uygun çözüm önerilerini kavrama
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gelişim Psikolojisi ( Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm), İmge Kitabevi, 1995.
Psikolojik Sağlığımızı Nasıl Koruruz II Yetişkinlik ve Yaşlılık, Ed. A. Nuray Karancı, Faruk Gençöz, Özlem Bozo, ODTÜ Yayıncılık, 2011.
Human Development, Lawrence B. Schianberg, Karl U. Smith. Ed publication: New York McMillan, 1982.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.125555555525
ÖK.235555555535
ÖK.325555554525
ÖK.425555554525
ÖK.525555554525
ÖK.625555554525