DERS ADI

: İSTATİSTİK I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 2003 İSTATİSTİK I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

İstatistiksel metotları açıklamak ve bu metotları kullanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırmalarda istatistiğin yerini ve önemini tanımlar
2   Bilimsel araştırmalarda doğru istatistiksel işlemlerin kullanılmasının gerekliliğini tanımlar
3   İstatistikle ilgili temel kavramları listeler
4   Karşılaştığı yeni bir araştırma probleminin çözümünde gerekli olabilecek betimsel istatistiklere ilişkin analizleri uygular
5   Basit korelasyon ve regresyon analizlerini uygular

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İstatistiğin tanımları, bilimsel araştırmalarda istatistiğin yeri ve önemi
2 Değişken türleri, ölçek türleri
3 Evren ve örneklem, parametre ve istatistik
4 sembolü ve bazı özellikleri istatistik
5 Betimsel ve vardamlı istatistik
6 Yüzdelikler ve çeyrekler
7 Verilerin düzenlenmesi, verilerin sıralanması, frekans dağılımları, grafik gösterimler
8 Ara Sınav
9 Verilerin düzenlenmesi, verilerin sıralanması, frekans dağılımları, grafik gösterimler
10 Aritmetik ortalama, ortanca
11 Mod-ortalama-ortanca ve mod arasındaki ilişkiler
12 Yüzdelikler ve çeyrekler
13 Değişkenlik ölçüleri, ranj, ortalama sapma, varyans standart sapma, çarpıklık ve basıklık
14 Standart puanlar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aron, A. and E.N. Aron. (1999). Statistics for Psychology. New Jersey: Prentice Hall., Inc.
2. Brase, C. H. and C. P. Brase. (2006). Understandable Statistics, Concept and Methods. New York: Houghton Mifflin Company.
3. Davis, S.F. and R.A. Smith. (2005). An Introduction to Statistics and Research Methods, Becoming a Psychological Detective. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
4. Ferguson, G.A. (1981). Statistical Analysis in Psychology and Education. New York: McGraw-Hill, Inc.
5. Arıcı, H. (1997). İstatistik. Ankara: Meteksan Yayınları.
6. Baykul, Y. (2000). İstatistik ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
7. Köklü ve Büyüköztürk (2000). Sosyal Bilimler İçin İstatistiğe Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
8. Spiegel, M.R. ve L.J. Stephens. (1999). İstatistik. Çeviren: A. Esin ve S. Çelebioğlu. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Final Sınavı
Ara Sınav
Ödev/Sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111511111111
ÖK.211511111111
ÖK.311511111111
ÖK.411511111111
ÖK.511511111111