DERS ADI

: SINIF YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 2014 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının sınıf içindeki disiplin problemleri, önlenmesi ve giderilmesi, kural ve motivasyon geliştirilmesi, öğretmen öğrenci ebeveyn ilişkilerinin düzenlenmesi ile ilgili olarak konsültasyon hizmeti hakkında bilgilenmesini sağlamak, sınıf içi psikolojik danışma hizmetlerinin uygulanmasına, etik kurallar ve danışman özelliklerine yönelik gelişimsel açıdan bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf içi rehberlik çalışmalarının amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2   Okul psikolojik danışmanlığının kapsamını ve etik kurallarını açıklayabilme
3   Davranış yönetimi kuramlarını ayırt edebilme
4   Sınıf içi kural ve motivasyon oluşturma becerisini geliştirebilme
5   Psikolojik danışma ve rehberlik kuramları ve ilgili becerileri öğretmen öğrenci ebeveyn ilişkilerinin düzenlenmesiyle bütünleştirebilme
6   Gelişimsel psikolojik danışmanlık özellikleri doğrultusunda öğrenme ve öğretme ortamı düzenlemeye ve grupla rehberlik hizmeti düzenlemeye istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Disiplin problemlerinin sürekliliği
2 Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi ve giderilmesi
3 Davranış yönetimi yaklaşımları
4 Davranış yönetimi yaklaşımları
5 Öğretmen ve öğrenci iletişimi, öğretmenlere konsültasyon çalışmaları
6 Sınıf içi kurallar
7 Sınıf içi kurallar
8 arasınav
9 Sınıf içinde öğrenme öğretme ortamının düzenlenmesi
10 Sınıfta motivasyon
11 Öğrenciler arasındaki çatışmaların çözümünde problem çözme ve arabuluculuk
12 Anne-baba ile ilişkiler, ebeveynlere yönelik konsültasyon çalışmaları
13 Eğitim ve öğretimde etik
14 Sınıf içi rehberlik çalışmaları ve danışman özellikleri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaca, R. & İkiz, F. E. (2010). Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış. (2.basım). Nobel yayınevi.Ankara.
Karip, Emin (Edt)(2010). Sınıf Yönetimi.(9.Basım). PegemAkademi Yayıncılık.Ankara.
Edwards, Clifford (1997). Classroom discipline and Management. (2nd. Edition). Prentice-Hall, Inc, USR, New Jersey.
Aydın, İ. (2008). Eğitim ve öğretimde etik, Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135355555555
ÖK.255355555555
ÖK.335355555555
ÖK.455355555555
ÖK.555355555555
ÖK.655355555555