DERS ADI

: SEÇ. II (GÜNCEL PSK. VE GELİŞİMSEL REH.ETKİLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 3016 SEÇ. II (GÜNCEL PSK. VE GELİŞİMSEL REH.ETKİLERİ) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin psikoloji ve psikolojik danışmada güncel konuları, ihtiyaçları ve yaklaşımları takip edebilmelerini ve gelişimsel rehberlik yaklaşımı ile ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişimsel rehberlik yaklaşımını kavrayabilme
2   Güncel gelişimsel ihtiyaçları kavrayabilme
3   Güncel kavram ve yaklaşımları kavrayabilme
4   Psikolojik danışma hizmetleri ile güncel gelişmeleri ilişkilendirebilme
5   Güncel çalışmaları takip edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojik danışma hizmetlerine duyulan ihtiyacı arttıran etmenler
2 Psikolojik danışma hizmetlerinden beklentiler
3 Psikolojik danışmandan beklentiler
4 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde etik kurallar
5 Kapsamlı gelişimsel rehberlik hizmeti
6 Farklı kıtalarda yürütülen pdr araştırma konularının incelenmesi
7 Yapılandırmacı yaklaşım ve Postmodern pdr yaklaşımları
8 Arasınav
9 Pozitif psikoloji ve pdr hizmetleri
10 Bilişsel yaklaşımlardaki gelişmeler
11 Güncel ihtiyaçlar ve pdr hizmetleri-değerler ve gelişimi
12 Güncel ihtiyaçlar ve pdr hizmetleri şiddet ve çatışma
13 Güncel ihtiyaçlar ve pdr hizmetleri özgüven
14 Güncel ihtiyaçlar ve pdr hizmetleri -iletişim
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bozdemir, B. S (Edt.)(2009). Güncel Psikoloji. Ankara: Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği Yayınları, Akademi Press.
Kirschenbaum, H. (1995). 100 ways to enhance values and morality in schools and youth settings. Massachusetts: Allyn&Bacon Company.
Leming, J. S. (2008). Research and practice in moral and character education: Loosely coupled phenomena. Larry P. Nucci, Darcia Narvaez(Eds.). Handbook of Moral and Character Education. New York and London: Routledge Taylor and Francis Group.Singh, Y. K. & Nath R.(2008) Value Education, New Delphi: APH Publishing Company Türnüklü, A., Kaçmaz, T, İkiz, F. E. & Balcı, F.(2009) Liselerde öğrenci şiddetinin önlenmesi: anlaşmazlık çözümü, müzakere ve akran arabuluculuk eğitim programı. Ankara: Maya Akademi Yayınevi.
Kishan, N. R (Edt.) ( 2007)Global Trends in Teacher Education, New Delphi: APH Publishing CompanyKuny, S( Çev.).Güncel psikoloji ve psikiyatri dergisi. Ankara:Hekim Yayınları Birliği

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135355555555
ÖK.235355555555
ÖK.335355555555
ÖK.435355555555
ÖK.535355555555