DERS ADI

: GK SEÇ.(DÜŞÜNCE VE UYGARLIK TARİHİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 3022 GK SEÇ.(DÜŞÜNCE VE UYGARLIK TARİHİ) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere, ilk uygarlıkların ortaya çıkışından günümüze kadar geçen sürede dünya tarihini değiştiren olay, düşünce ve kişileri öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygarlığı oluşturan veya tanımlayan özellikleri açıklayabilme
2   İlk uygarlıkları ve temel başarılarını listeleyebilme
3   Yunan, Roma ve İslam uygarlıklarının dünya tarihine katkılarını yorumlayabilme
4   Batı uygarlığının geçirdiği dönüşümleri tarihsel olarak analiz edebilme
5   Dünya tarihini değiştiren olay, kişi ve düşünceleri tanıyabilme
6   Günümüz global dünyasının önemli sorunlarını özetleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve Gerekleri Konunun Kapsamı ve Sınırlılıkları Uygarlık ve Düşünce Kavramları
2 İnsanın Ortaya Çıkışı ve Dünya Üzerine Yayılması Temel Tartışmalar
3 Mezopotamya, Mısır ve Ön Asya'da Kurulan Uygarlıklar Tek Tanrılı Dinin Ortaya Çıkışı: İbraniler
4 Helen ve Helenistik Dönem: Yunan ve Romalılar
5 Halklar ve Dinleri: Budizm, Hıristiyanlık ve İslamiyet
6 Ortaçağ Avrupa Dünyası, Rönesans ve Coğrafi Keşifler Çağı
7 Ara Sınav
8 Kopernik, Kepler ve Galileo: Yeni Evren Anlayışı
9 Çağdaş Dünyanın Temelleri I: Aydınlanma ve Sanayi Devrimi
10 Çağdaş Dünyanın Temelleri II: Fransız Devrimi ve Napolyon Dünyası
11 İdeolojiler: Milliyetçilik, Liberalizm ve Sosyalizm
12 I. ve II. Dünya Savaşı
13 SSCB ve ABD: Soğuk Savaş 20. Yüzyılın Bölgesel Savaşları
14 Günümüz Dünyasının Temel Sorunları: Açlık, İnsan Hakları, Demokrasi, Çevre ve Nüfus
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Davis, James C. (2011). Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz: İnsanın Hikayesi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
2.Davies, Norman (2012). Avrupa Tarihi (Doğu'dan Batıya, Buz Çağı'ndan Soğuk Savaş'a, Urallardan Cebelitarık'a Avrupa'nın Panoraması). İstanbul. İmge Kitabevi Yayınları
3.Roberts, J. M. (2011). Dünya Tarihi, 2 Cilt. İstanbul: İnkılâp Kitabevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Ara sınava hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Ara sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.131111111111
ÖK.231111111111
ÖK.331111111111
ÖK.431111111111
ÖK.531111111111
ÖK.631111111111