DERS ADI

: EĞİTİM YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 4011 EĞİTİM YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının eğitim kurumlarının yapı ve işleyişi, disiplin problemleri, önlenmesi ve giderilmesi, öğretmen öğrenci ebeveyn ilişkilerinin düzenlenmesi ile ilgili olarak konsültasyon hizmeti hakkında bilgilenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim yönetimi yaklaşımlarını kavrayabilme
2   Okul psikolojik danışmanlığının kapsamını ve etik kurallarını açıklayabilme
3   Yönetim süreçlerini ayırt edebilme
4   Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme
5   Psikolojik danışma ve rehberlik kuramları ve ilgili becerileri etkili verimli eğitim yaklaşımları ile bütünleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojik danışma hizmeti ve eğitim yönetimi ilişkisi
2 Eğitim sistemi ve ögeleri
3 Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri
4 Yönetim kuramları ve eğitime yansıması
5 Yönetim kuramları ve eğitime yansıması
6 Yönetim süreçleri
7 Okul işletmesinin yönetimi
8 arasınav
9 Okula toplumsal katılım
10 Okul yönetiminde insan ilişkileri
11 Etkili verimli eğitim yaklaşımları- eleştirel düşünme ve yaratıcılık
12 Etkili verimli eğitim yaklaşımları- çoklu zeka ve duygusal zeka
13 Etkili verimli eğitim yaklaşımları- öğrenci merkezli eğitim, demokrasi eğitimi, sevgiye dayalı eğitim
14 Eğitimde kalite yönetimi ve pdr uzmanına ve hizmetlerine düşen görevler
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaca, R. & İkiz, F. E. (2010). Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış. (2.basım). Nobel yayınevi.Ankara.
Erdem, Ali Rıza (2005). Etkili verimli nitelikli eğitim. Anı Yayıncılık.Ankara.
Sarpkaya,R.(2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Anı Yayıncılık.Aydın, İ. (2008). Eğitim ve öğretimde etik, Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155233333333
ÖK.255233555555
ÖK.355233333333
ÖK.455233555555
ÖK.555233555555