DERS ADI

: SEÇ. III (ÇÖZÜM ODAKLI KISA SÜRELİ PSKL.DNŞ.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 4021 SEÇ. III (ÇÖZÜM ODAKLI KISA SÜRELİ PSKL.DNŞ.) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımını ve bu yaklaşımın aşamalarını öğrenmeleri ve okullarda psikolojik danışma hizmeti sunarken bu yaklaşımı kullanabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımı ile ilgili temel kavramları anlama
2   Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımının aşamalarını tanımlama
3   Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımında kullanılan teknikleri kavrayabilme
4   . Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımındaki teknikleri uygulayabilme
5   Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımında ev ödevlerinin neden verildiğini anlama
6   Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımını kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımı ile ilgili temel kavramlar
2 Çözüm odaklı psikolojik danışmada amaçların belirlenmesi
3 Mucize sorunun kullanımı
4 Kabus sorunun kullanımı
5 Çözümlerin keşfedilmesi
6 İlk oturumun sonlandırılması
7 İkinci ve diğer oturumların yürütülmesi
8 Ara Sınav
9 Danışma oturumunu sonlandırma
10 Çözüm odaklı danışma dilini kullanma ile ilgili egzersizler
11 Kararsız danışanlarla çalışırken çözüm odaklı psikolojik danışmanın kullanılması
12 Danışmaya zorla yönlendirilen öğrencilerle çalışırken çözüm odaklı danışma yaklaşımının kullanılması
13 Oturumlarda ilerleme kaydedilmediğinde yapılması gerekenler
14 Çözüm odaklı grup çalışmalarında aşamalar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berg, I.K, Szabo, P. (2005). Brief coaching for lasting solutions. USA: Norton.
de Shazer, S. (1994). Words were origanally magic. USA: Norton.
Sharry, Y. (2001). Solution focused group work. USA: Sage
Sklare, G.B. (1997). Çözüm odaklı kısa süreli piskolojik danışma. (Çev. D.Siyez). Ankara: Pegem akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, rol yapma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav, ödev ve yıl sonu sınavlarına göre değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pzt 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111113521115
ÖK.211113521115
ÖK.311113521415
ÖK.411113521415
ÖK.511113522115
ÖK.611113525115