DERS ADI

: SEÇ. IV (REH.KONSÜLTASYON ÇALIŞMASI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 4012 SEÇ. IV (REH.KONSÜLTASYON ÇALIŞMASI) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HATİCE ZEKAVET KABASAKAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

: Konsültasyon çalışmaları ile öğrencinin, hem okulda hem evde tüm gelişimini destekleyecek somut stratejiler üretilmesi için okul psikolojik danışmanlarının bu alandaki yeterliliklerini arttırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rehberlikte konsültasyon hizmetlerinin genel özelliklerini kavrama
2   Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetleri planlama
3   Ailelere yönelik konsültasyon hizmetleri planlama
4   Yöneticilere yönelik konsültasyon hizmetlerini bilme
5   Konsültasyon hizmetinin Sonuçlarını bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rehberlik hizmetlerinin genel özellikler
2 Konsültasyon hizmeti ve hizmet sürecinin içeriği
3 Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetleri
4 Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
5 Ailelere yönelik konsültasyon hizmetleri
6 Ailelere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
7 Vize sınavı
8 Yöneticilere yönelik konsültasyon hizmetleri
9 Yöneticilere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
10 Konsültasyon hizmetinin Sonuçları
11 Konsültasyon hizmetinin Sonuçlarının değerlendirilmesi
12 Bireysel Konsültasyon
13 Grup Konsültasyonu
14 Rehberlik hizmetlerinin genel Özellikleri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akman, Y. (2002). Okullardaki Konsültasyon Çalışmaları ve Ruh Sağlığı Konsültasyon Modeli. Türk PDR Dergisi, Cilt:2, Sayı:18.
Frıedmen,M.M;Bowden,V.R; Jones, E.G(2003) Newjersey Prentice Hall, 2003
Hackney,H&Cormier,L.S.(1996) The Professional counselor:A process guide to helping(3rd ed ) Boston:Allyn&Bacon
Mignon,S;Calvin,J.L; Holmes,M.W(2002)Familya buse Consequences,Theories,and Reponses ,Boston, Allyn and Bacon 2002

Thompson,R.A.(2002)School Counseling,Best Practices For Working İn The schools Newyork ,london:Brunner-Routledge
Wagner,W (2003) Counseling,Psychology and Children Newjersey, Merrill Prentice Hall, 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekavet.kabasal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155152554555
ÖK.255152554253
ÖK.355152554535
ÖK.455152554255
ÖK.555152554532