DERS ADI

: SEÇ.IV (OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ PSK.DANŞ.VE REHB.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 4016 SEÇ.IV (OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ PSK.DANŞ.VE REHB.) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Öğrencilerin önleyici rehberlik ile ilgili temel kavranmları öğrenmeleri ve madde kullanımı, akran istismarı ve intihar gibi okullarda yaşanan farklı problemler için önleyici rehberlik çalışmaları planlamayı öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Önleme ile ilgili temel ilkeleri anlama
2   Önleyici rehberlik ile ilgili temel yaklaşımları anlama
3   Okulla ilişkili farklı problemlerin risk ve koruyucu faktörlerini tanımlayabilme
4   Farklı okul problemlerine ilişkin uyarı sinyallerini bilme
5   Farklı okul problemleri için önleyici rehberlik çalışmaları planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Önleme ve önleyici rehberlik ile ilgili temel kavramlar
2 Okul temelli önleme çalışmaları
3 Madde kullanımı ve bağımlılığı: Önleyici rehberlik çalışmaları I
4 Madde kullanımı ve bağımlılığı: Önleyici rehberlik çalışmaları II
5 Akran İstismarı: Önleyici rehberlik çalışmaları I
6 Akran İstismarı: Önleyici rehberlik çalışmaları II
7 Okullarda şiddet: Önleyici rehberlik çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Erken yaşta cinsel ilişkide bulunma: Önleyici rehberlik çalışmaları
10 Çocuk istismarı: Önleyici rehberlik çalışmaları
11 İntihar girişimleri: Önleyici rehberlik çalışmaları
12 Ebeveyn-ergen ilişkileri: Önleyici rehberlik çalışmaları
13 Yeme problemleri: Önleyici rehberlik çalışmaları
14 Okullarda yaşam becerileri eğitimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Korkut, F. (2004). Okul temelli önleyici rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık
Sandoval, J. (2002). Handbook of crisis counseling, intervention, and prevention in the schools. 2nd Ed. London: Lawrence erlbaum.
Siyez, D. (2010). Ergenlerde problem davranışlar. II. Baskı. Ankara: Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

araştırma raporunun değerlendirilmesi

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pzt 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111111121132
ÖK.211112121132
ÖK.311155121414
ÖK.411115121113
ÖK.515111525115