DERS ADI

: SEÇ.V (ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN BİREYLERİN EĞİTİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 4024 SEÇ.V (ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN BİREYLERİN EĞİTİMİ) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALEV GİRLİ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Öğrenciler, kaynaştırma eğitimiyle ilgili temel kavramları, BEP hazırlama sürecini, öğretimsel düzenlemeleri, destek eğitim hizmetleri içeriğini, sosyal kabul çalışmalarını betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kaynaştırma sürecine ve eğitimcilerin sorumluluklarına ilişkin mevzuatı betimleyebilir.
2   Kaynaştırma sınıfında yapılacak fiziksel düzenlemeleri, öğretimsel düzenlemeleri ve destek eğitim uygulamalarını yapabilir,
3   Bireysel Eğitim Programı hazırlar
4   Kaynaştırma öğrencilerinin sosyal kabulüne ilişkin çalışmaları yapar
5   Engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kaynaştırmaya ilişkin temel kavramlar ve iligili yasal düzenlemeler
2 Kaynaştırmanın yararları ve tutumlar
3 Kaynaştırma uygulanan sınıflarda yapılması gereken öğretimsel ve fiziksel düzenlemeler
4 Eğitsel değerlendirme
5 Bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama
6 Bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı örneklerini inceleme ve BEP hazırlama
7 Özel eğitim destek hizmetleri
8 Değerlendirme, sınavlarda yapılacak uyarlamalar
9 Kaynaştırma öğrencilerinin uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları
10 Kaynaştırma öğrencisinin sosyal kabulü, Kaynaştırma öğrencisine yönelik rehberlik çalışmaları
11 Ailelere eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği
12 Ailelerin engele uyumu, özel gereksinimli çocukların ailelerine yönelik danışmanlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi,
Fiscus, E.D., Mandell, C.J. (1997) (Çev: Şenel, H.G.-Tekin, E.). Ankara
2-Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu, A. (ed.)(2003). Epsilon Yay. İstanbul.
3-Effective Mainstreaming, Creating Inclusive Classrooms Salend, S.J. (1998). New Jersey, Colombus, Ohio. 5. Edition
4-İlköğretimde kaynaştırma Uygulamaları:Yaklaşımlar, Yöntemler, Uygulamalar, Sucuoğlu,B ve Kargın,( 2011), Ankara:Morpa Yayınları
5- Genel Eğitim Okullarında Özel gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Akçamete.G. (2009). (ed). Ankara: Kök Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alev.girli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders Anlatımı 13 2 26
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınav 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.112133332111
ÖK.212133332111
ÖK.312133332111
ÖK.412133533111
ÖK.512133333111