DERS ADI

: SEÇ.I (PSİKOEĞİTİM GRUP ÇALIŞMALARI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 3021 SEÇ.I (PSİKOEĞİTİM GRUP ÇALIŞMALARI) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR FERDA AYSAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Bu dersin amacı okul psikolojik danışmanlarının psiko eğitimsel grup etkinliklerine ilişkin temel ilke ve teknikleri öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Grup dinamiklerine ilişkin temel kuramları açıklayıp ayırt etme
2   Grup formatını seçme, gruba üye seçme,grup gelişimi ,grubu yürütme ve grubu bitirme sürecini anlama
3   danışanların gereksinimleri doğrultusunda farklı grup etkinliklerinin farkına varma
4   Çeşitli problem alanlarına ilişkin grup etkinliklerini planlama
5   Kişisel gelişimi sağlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grup yaşantısını yapılandırma
2 Çocuk ve ergenler için psiko eğitim grup yönetimi
3 Grup evrelerine uygun konu ve alıştırma seçimi
4 Aile psiko eğitim destek grupları
5 Ergenler için psiko eğitim grupları
6 İlköğretim öğrencileri için empatik beceri eğitimi
7 Bilişsel davranışcı yaklaşım ve psiko eğitim grup çalışmaları
8 Ara sınav
9 Psiko eğitim gruplarında protokol hazırlama
10 Geç yetişkinler için psiko eğitim grupları planlama
11 Okul psikolojik danışmanlarına yönelik psiko eğitim çalışmaları
12 Sorun alanları ve psiko eğitim grup etkinlikleri
13 Önleyici rehberlik ve psiko eğitimsel grup etkinlikleri
14 Sosyal beceriler kazanımı ve psiko eğitim grupları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Corey,G.(2000) Theory and practice of group counseling(5th ed.)
Belmont,CA:Woodsworth/Thomson Learning
Corey,M.S. &Corey,G. (1997).Groups:Process and practice(5th ed.).Pasific Grove,CA:Brooks/Cole

Yalom, I .(1995). The theory and practice of group psychotherapy(5th ed.).New York: Basic Books

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri : Grup alıştırmaları , tartışma ve öğretim üyesinin dersi anlatması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Uygulama, olgu tartışması, rapor etme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111123533115
ÖK.211133533115
ÖK.311133533115
ÖK.411133533115
ÖK.511133533115