DERS ADI

: SEÇMELİ I (ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEG 2001 SEÇMELİ I (ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞI) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve gelişimsel özellikler ile sağlıksız davranış ya da düşünme biçimlerinin neler olduğu, nelerden etkilendiği ve ne yapılacağı hakkında bilgilenmesini ve bu bilgileri meslek alanıyla bütünleştirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi kavrayabilme
2   Ruh sağlığı kuram ve kriterlerini kendi kişiliği ile bütünleştirebilme
3   Ruh sağlığı kuramlarına göre sağlıklı ve sağlıklı olmayan gelişim özelliklerini karşılaştırabilme
4   Ruh sağlığı kuramlarını meslek alanıyla ve milli eğitimin gereklilikleriyle bütünleştirebilme
5   Duygusal bozuklukları etkileyen etmenleri, belirtilerini, önleme ve müdahale yöntemlerini analiz edebilme
6   Davranış bozukluklarını etkileyen etmenleri, belirtilerini, önleme ve müdahale yöntemlerini analiz edebilme
7   Alışkanlık bozukluklarını etkileyen etmenleri, belirtilerini, önleme ve müdahale yöntemlerini analiz edebilme
8   Sağlıklı gelişimi desteklemek ve sağlıksız gelişimi önlemek amacıyla eğitim içeriklerini, öğretim yöntemlerini düzenlemeye istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ruh Sağlığının Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Ruh Sağlığı ve Eğitim İlişkisi
2 Ruh Sağlığı Modelleri ve Normallik Kriterleri
3 Psikanalitik Kuram
4 Hümanist Ruh Sağlığı Kuramları
5 Pozitif Ruh Sağlığı
6 Çocuklarda Sosyal ve Duygusal Gelişim ve Ruh Sağlığı
7 Ergenlerde Sosyal ve Duygusal Gelişim ve Ruh Sağlığı
8 Ara Sınav
9 Çocuk ve Ergenlerin Gelişiminde Ailenin Rolü
10 Çocuk ve Ergenlerin Gelişiminde Okulun Rolü
11 Duygusal Bozukluklar
12 Davranış Bozuklukları
13 Alışkanlık Bozuklukları
14 Okul ve Öğretmenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öztürk, O. & A. Uluşahin (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları 1, Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti.
Yavuzer, H. (2007). Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitapevi.
Seven, S (2008). Çocuk Ruh Sağlığı, Ankara: Pegem Akademi.
Siyez, D. M. (2010). Ergenlerde Problem Davranışlar, 2. Baskı, Ankara: Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tartışma, soru-cevap, araştırma yapma, yazılı sınav, çoktan seçmeli sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.2
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51
ÖK.611
ÖK.711
ÖK.811