DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSÖ 3018 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLSEREN PASİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çok kültürlü ve kültürler arası sanat eğitimi anlayışının, kendi kültürel değerler ve diğer ülke kültürlerinin karşılaştırılması ve etkilenmesi olarak kavrayabilme, çok kültürlü sanat eğitimi anlayışını öğrenebilme. Projeye dayalı ünite planı ve günlük plan hazırlama. Görsel sanatlar ve tasarım eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme, ölçütlere dayalı değerlendirmeyi kavrayabilme. Proje hazırlama yöntemini kavrayabilme. Görsel sanatlar ve tasarım eğitiminde; görsel-işitsel kaynaklardan ve eğitim teknolojisinden yararlanabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yöntemini, Çok alanlı görsel sanatlar eğitiminin amaçlarını bilme.
2   Çok alanlı görsel sanatlar eğitiminin kuramsal temellerini, Bir disiplin (bilişsel öğretim alanı) olarak görsel sanatları, Disiplin tabanlı sanat eğitimini bilme.
3   Türkiye de ilk ve ortaöğretim programlarında çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yönteminin uygulanmasını, Yeni yöntemde sanat öğretim alanlarını bilme.
4   Sanat tarihi öğretimini, sanat tarihini, Neden öğretilmesi gerektiğini, Sanat tarihsel araştırma yöntemlerini, Sanat tarihsel soru sorma yöntemlerini, Sanat tarihçisinin görevlerini, Sanat tarihi çalışma yaprağını bilme, Öznel sanat tarihi araştırması yapabilme.
5   Sanat eleştirisi öğretimini, Sanat eleştirisini, Neden öğrenilmesi gerektiğini, Sanat eleştirmenlerinin görevlerini, Hangi yol ve yöntemlerle sanat eleştirisinin öğretilebileceğini bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel sanatlar eğitiminin genel amaçları. Görsel sanatlar eğitimi nedir, niçin gereklidir Genel eğitimde görsel sanatlar ve teknoloji eğitiminin yeri ve önemi.
2 Türkiye de etkili bir Görsel Sanatlar Eğitimi dersi için neler yapılabilir Görsel sanatlar eğitiminin temel ve özel amaçları.
3 Görsel Sanatlar Eğitimine ilişkin kavram yanılgıları.
4 Görsel Sanatlar Eğitiminin tarihçesi. Türkiye de ve öteki ülkelerde sanat eğitimi tarihi ve felsefesi; 19. yüzyıl devrimleri, erken dönem Görsel Sanatlar Eğitimi, Romantik idealizm ve Görsel Sanatlar Eğitimi, 19. Yüzyıl Britanya sında Görsel Sanatlar Eğitimi.
5 20. yüzyılda Batıda Görsel Sanatlar Eğitimi; Görsel Sanatlar ve Resim iş Akımı, genel eğitim felsefeleri, I. Dünya Savaşı öncesi ve sonrası Görsel Sanatlar Eğitimi, II. Dünya Savaşı öncesi büyük bunalım. 20. yüzyıl Britanya sında Görsel Sanatlar ve Tasarım Eğitimi, II. Dünya Savaşında sonra Görsel Sanatlar Eğitimi.
6 Disipline dayalı sanat eğitimi (Disiplin Tabanlı-Çok Alanlı Sanat Eğitimi)
7 Türkiye de Görsel Sanatlar Eğitimi; Cumhuriyet Öncesi Dönem, Cumhuriyet Döneminde Görsel Sanatlar Eğitimi, Siyasi ve toplumsal bunalım ve Görsel Sanatlar Eğitimi. Yeni Anayasal Dönemde Görsel Sanatlar Eğitimi, 20. yüzyıl sonunda Türkiye de Görsel Sanatlar Eğitimi, Türkiye de Görsel Sanatlar Eğitiminin Değerlendirilmesi.
8 vize
9 Görsel Sanatlar kuramları, gerekliliği ve işlevi. Sanat kuramları ve kuramlarla; Sanat sanat içindir kuramı, Sanat bir şeyi özel kılmaktır kuramı, Sanat bir anlatımdır kuramı, Toplumsal eleştiri olarak sanat kuramı, Sanat bir dünya kurmaktır kuramı.
10 Sanatın dili, Sanatsal düzenleme öğeleri; çizgi, şekil, biçim, mekan, renk, doku, değer, ton.
11 Sanatsal düzenleme ilkeleri; bütünlük, ritim, oran, denge, hareket, zıtlık, örüntü, vurgu. Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkelerine yönelik araştırma ve uygulamalar.
12 Görsel algı nedir Görsel algı ve gözlem, görsel düşünce, eleştirel üretici düşünce
13 Sanatta yaratıcılık ve yaratıcılığın geliştirilmesi. Görsel sanatlar alanında yaratıcılığın doğası, Yaratıcı olan ve yaratıcı olmayan davranışlar, Torrance ve yaratıcılık deneyleri, Bir görsel hikaye tasarlama ve gerçekleştirme.
14 Sanat eğitimi sorunları; toplumsal, ekonomik, çevresel, kişisel yapı, denetim ve ölçme değerlendirmeye yönelik, politik yapıdan kaynaklanan sorunlar. Çözüm önerileri.
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

sınırsız

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51