DERS ADI

: BATI SANATI TARİHİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSÖ 2018 BATI SANATI TARİHİ II ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÇINLA ŞEKER

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Barok, Rokoko, Romantizm, Oryantalizm ve Yeni Klasikçilik dönemlerinin tarihsel, kültürel ve sanatsal ortamlarının genel özelliklerini değerlendirmek. Barok, Rokoko, Romantizm, Oryantalizm ve Yeni Klasikçilik Dönemleri nin resim, heykel, mimari ve müzik alanlarındaki sanatçılarını ve eserlerini tanımak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Barok, Rokoko, Romantizm, Oryantalizm ve Yeni Klasikçilik dönemlerinin tarihsel, kültürel ve sanatsal ortamlarının genel özelliklerini bilir.
2   2. Barok, Rokoko akımlarının resim, heykel, mimari ve müzik alanlarındaki sanatçılarını ve eserlerini tanır.
3   3. Romantizm akımının resim, heykel, mimari ve müzik alanlarındaki sanatçılarını ve eserlerini tanır.
4   4. Oryantalizm akımının resim, heykel, mimari ve müzik alanlarındaki sanatçılarını ve eserlerini tanır.
5   5. Yeni Klasikçilik akımının resim, heykel, mimari ve müzik alanlarındaki sanatçılarını ve eserlerini tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriğini öğrenmek, geçmiş bilgiler, kaynakça
2 Barok Dönemi nin (17. yüzyıl) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
3 Barok Dönemi nin (17. yüzyıl) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
4 Barok Dönemi nin (17. yüzyıl) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
5 Rokoko Dönemi nin (18. yüzyıl) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
6 Rokoko Dönemi nin (18. yüzyıl) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
7 Rokoko Dönemi nin (18. yüzyıl) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
8 vize
9 Romantizm Dönemi nin (1750-1850) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
10 Romantizm Dönemi nin (1750-1850) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
11 Romantizm Dönemi nin (1750-1850) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
12 Oryantalizm in (19. Yüzyıl) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
13 Yeni Klasikçilik Dönemi nin (1750-1850) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
14 Yeni Klasikçilik Dönemi nin (1750-1850) kültür ve sanat ortamı, mimari yapı, resim, heykel ve müziği
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

sınırsız

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51