DERS ADI

: SEÇMELİ IV (ÇAĞDAŞ TÜRK HEYKELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSÇ 2012 SEÇMELİ IV (ÇAĞDAŞ TÜRK HEYKELİ) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YAŞAR ALİ GÜNEŞ

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Cumhuriyet sonrasından günümüze kadar Türk heykel sanatının değişen kültür içersinde var olma koşullarını belirleyerek hakkında bilgilenme temel kavramları anlama, çözümleme, yorumlama ve değerlendirme yetilerini kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- 1923-1950 tarihleri arasında Türk heykel sanatının gelişimini bilir.
2   Devlet Resim heykel Müzesi ve Devlet resim heykel Sergilerini bilir.
3   3- 1950 den günümüze Kültür politikaları içerisinde Türk heykel sanatının genel durumunu bilir.
4   4- Başlıca sanatçılarıyla Türkiye de Non-Figüratif heykel sanatını bilir.
5   5- Sanat Pazarı olgusu ve ilk özel galeri Maya Sanat Galerisi çevresinde tartışılan genel kavramları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Kavramsal çerçeve
2 Cumhuriyetin kültür politikaları içersinde güzel sanatların yeri ve 1923-1950 tarihleri arasında Türk heykel sanatı
3 Heykel sanatının kamusallaşması, anıt heykeltıraşlığı ve yabancı heykeltıraşlar
4 1923-1950 yılları arasında akademide heykel eğitimi ve Rudolf Belling
5 Devlet Resim heykel Müzesi ve Devlet resim heykel Sergileri
6 Cumhuriyet sonrası Heykel sanatında figüratif üsluplar, sanat gurupları ve sanatçılar
7 1950 den günümüze Kültür politikaları içerisinde heykel sanatının genel durumu.
8 vize
9 Non-Figüratif sanat çevresinde sanat tartışmaları
10 Sanat Pazarı olgusu ve ilk özel galeri Maya Sanat Galerisi çevresinde tartışılan genel kavramlar
11 1950-1960 arasında toplumsal olaylar ve sanat
12 Heykel ve resimde Toplumcu gerçekçilik 1960-1970 yıllarında toplumsal olaylar çevresinde kültürel tartışma konuları
13 Ticari sanat galerileri, sanat borsasının şekillenmesi çevresinde gelişen tartışmalar ve Türk sanatında yeni eğilimler, alternatif sanat formları
14 Güncel sanat tartışmaları, sergiler, bienaller ve sanat fuarları
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

sınırsız

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 27

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51