DERS ADI

: TEMEL MATEMATİK I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 1001 TEMEL MATEMATİK I ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin temelleri hakkında genel bir bakış açısına sahip olmak ve bunlara ilişkin bazı uygulamalar yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiğin tarihsel gelişimini ve bu gelişimde insanın değerini ve rolünü takdir eder.
2   Matematiğe ilişkin düşüncelerini ifade ederken, matematik terminolojisi ve dilini doğru bir şekilde kullanabilir.
3   Matematiğin mantıklı ve anlamlı bir çalışma alanı olduğunu belirtir.
4   Kümeler, sayılar ve birimler hakkındaki teoremleri ispatlayabilir.
5   Kümeler, sayılar ve birimlerin ilişkilerini kullanarak hesaplamalar ve uygulamalar yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiğin tanımı, yapısı ve uygulama alanları
2 Kümelerin özellikleri
3 Doğal sayılar, doğal sayılarda yapılan işlemler ve çözümleri
4 Sayma sistemleri (Taban aritmetiği)
5 Tamsayıların yapısı ve özellikleri
6 Bölünebilme ve bölünebilme kuralları, Ara sınav
7 Rasyonel sayılarda işlemler
8 Üslü sayılar, üslü sayıların özellikleri ve ilgili alıştırmalar
9 İrrasyonel sayılar ve irrasyonel sayılarda işlemler
10 Gerçek sayılar ve gerçek sayılarda işlemler
11 Oran orantı ve özellikleri
12 Veri toplama, verilerin analizi ve bunların grafiksel gösterimleri, Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Mustafa Balcı, Temel ve Genel Matematik, Balcı yayıncılık,2011.
2.Avcı, Y. , Dernek, A . Ve Saka, M. Lise-I matematik Ders Kitabı. İstanbul, Deniz yayınevi, 1995.
3.Gürlü,Ö.Meraklısına İlköğretim Matematik. İstanbul,Zambak Yayınları,2003.
4.Gürlü,Ö.MeraklısınaLise Olimpiyat Soruları(Matematik). İstanbul,Zambak Yayınları,2005.
5.Küçük, Y. Ve Diğerleri. Genel Matematik-I Ders Kitabı. Eskişehir, A.Ü. Basımevi, 2004 MEB Ortaöğretim Matematik Ders Programı. Ankara, MEB Basımevi, 2005.
6.Mirasyedioğlu,Şeref. Temel Matematik-I Ders Kitabı. Ankara, Gündüz Yayıncılık,1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba: 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12
ÖK.254
ÖK.34
ÖK.433
ÖK.53