DERS ADI

: MÜZİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 2005 MÜZİK ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müziği oluşturan unsurları kavrayarak kendi sesi ve çalgısı ile ulusal ve evrensel eğitim müziği dağarcığına sahip olabilmelerini, eğitimde bu bilgi ve becerileri kullanarak estetik beğeni geliştirebilmelerini ve bu yolla yaratıcı bireyler yetiştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müziğin ve müzik öğretim programının temel bileşenlerini kavrayabilme.
2   Eğitimde müziğin yerini ve önemini kavrayarak öğrenme ve öğretme süreçlerinde uygulayabilme.
3   Sesini en doğru ve en etkili biçimde kullanarak şarkı söyleyebilme.
4   İlköğretim düzeyinde bir müzik aletini çalabilme.
5   Atatürk'ün sanat ve müzik hakkındaki görüşlerini bilerek İlköğretimde öğreteceği ulusal ve evrensel şarkı dağarcığını geliştirebilme.
6   Ritim ve içduyuşun, önemini bilerek bir şarkının çözümlenmesinde ritmden yola çıkarak uygulayabilme.
7   İlköğretim düzeyinde eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek yaratıcı müzik formlarını düzenleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde müziğin rolü ve önemi
2 Müziğin temel bileşenleri, temel müzik bilgileri
3 Notaların vuruş ve yükseklikleri, ritm ve aralık kavramları
4 Notaların vuruş ve yükseklikleri, ritm ve aralık kavramları Türkiye'de ve Dünya'da müzik tür ve biçimleri gruplar tarafından sunulacaktır.
5 2/4 lük Basit ölçü, aralık-bona, çalgı-solfej , hareket, gürlük,form çalışması, dinleme, bireysel, grup, toplu çalma söyleme
6 3/4 lük basit ölçü, aralık-bona, çalgı-solfej, hareket, gürlük, form çalışması, dinleme, bireysel, grup, toplu çalma söyleme
7 4/4 lük basit ölçü, aralık-bona, çalgı- solfej, hareket, gürlük, form çalışması, dinleme, bireysel, grup,toplu çalma söyleme
8 ARA SINAV
9 6/8 lik bileşik ölçü, aralık-bona, çalgı-solfej, hareket, gürlük, form çalışması, dinleme, bireysel, grup, toplu çalma söyleme
10 5/8 lik aksak ölçü, aralık-bona, çalgı-solfej, hareket, gürlük , form çalışması, dinleme, bireysel, grup, toplu çalma söyleme
11 7/8 lik aksak ölçü, aralık-bona, çalgı-solfej, hareket, gürlük, form çalışması, dinleme, bireysel, grup,toplu çalma söyleme
12 8/8 lik aksak ölçü, aralık-bona, çalgı-solfej, hareket, gürlük, form çalışması, dinleme, bireysel, grup, toplu çalma söyleme
13 9/8 lik aksak ölçü, aralık-bona, çalgı-solfej , hareket, gürlük, form çalışması, dinleme, bireysel, grup, toplu çalma söyleme
14 Yaratıcı müzik etkinlikleri Türkiye'de ve Dünya'da müzik tür ve biçimleri, ulusal ve evrensel okul müzik türlerinden örnekler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kocabaş, Ayfer (2007). Müzik Öğretiminin Temelleri, İzmir, EgeTan, Lmt.
Ders İçin Önerilen Kaynaklar: YÖK/Dünya Bankası (1997). İlköğretimde Müzik Öğretimi, Ankara, MEGP
Kaplan, P; Stauffer S (1994). Cooperative Learning in Music,USA, MENC Book
Lament, M, Murray (1976). Music in Elemantary Education Newyork, USA, Mcmillan Publishing
O'brien, J (1983).Teaching Music, Holt Arizona,USA; Rinehart and Winston Inc.
Çelebioğlu, Emel (1986). Tarihsel Açıdan Evrensel Müziğe Giriş, İstanbul, Tasvir Matbaası
Kütahyalı, Önder (1981). Çağdaş Müzik Tarihi, Ankara, Varol Matbaası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Notayla Öğretim Yöntemi
2. Gösteri (Demostrasyon Yöntemi)
3. İşbirlikli Öğrenme Yöntemi
4. Anlatım Yöntemi
5. Soru-Yanıt Tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

1. Bona, çalgı, solfej ve sözleriyle seslendirme ve işitme düzeyleri ara sınav ve final sınavında değerlendirilecektir.
2. Türkiye'de ve Dünya'da müzik tür ve biçimleri ödevi final sınavı ile birlikte değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'nine katılım zorunludur.
2. Her öğrenci en az bir çalgı çalmak zorundadır.
3. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
4. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar ( bona, çalma, söyleme, işitme) yapma hakkını saklı tutar.
5. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayferkocabas@gmail.com, ayfer.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.64
ÖK.74