DERS ADI

: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR KÜLTÜRÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 2007 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR KÜLTÜRÜ ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sınıf öğretmeni adaylarının, Beden Eğitimi ve Spor Kültürünün temelini oluşturan Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri, Oyun ve Sporlara ilişkin becerilerini geliştirmelerini ve kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve spor bağlantılarını ve farklılıklarını doğru bir şekilde kavrama.
2   Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk psikolojisine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk pedagojisine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk hareket eğitimi, motor öğrenme, motor kontrol ve motor gelişime ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk fizyolojisine ve yaş gruplarının özelliklerine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
6   Fziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk sosyolojisine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
7   Oyun uygulamaları ve fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporun sağlık, iyilik ve yaşam kalitesi açısından önemini kavrama, bu konulara bilgi sahibi olma ve bunları yaşama uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerinin Alanları, Tarihsel Gelişimi ve Temel Kavramlar (Hareket, Fiziksel Aktivite, Egzersiz, Beden Eğitimi, cimnastik, Oyun, Kurallı Oyun, Spor). Oyun uygulamaları.
2 Beden Eğitimi ve Sporun Felsefi, Sosyolojik ve Tarihsel Temelleri, Oyun, Kurallı Oyun ve Sporların Ortaya Çıkışı ve Aralarındaki İlişkiler. Oyun uygulamaları.
3 Hareket Eğitimi ve Oyunun Önemi, Amaçları ve Yararları. Oyun uygulamaları.
4 Çocuk ve Gençlerin Gelişimi Oyun ve Öğrenme. Oyun uygulamaları.
5 Motor Beceriler, Aşamaları ve Sınıflandırılması. Oyun uygulamaları.
6 Hareket, Egzersiz, Oyun ve Sporların Sınıflandırılması. Oyun uygulamaları.
7 Oyunla İlgili Teoriler ve Oyun Uygulamaları.
8 Ara sınav
9 Oyun, Yaş Gruplarının Özellikleri ve Oyun Uygulamaları.
10 Hareket Eğitimi, Oyun ve Sporda Etkili Öğretim ve Öğretimsel Yaklaşımlar. Oyun Uygulamaları.
11 Oyun ve Sporda Yarışma ve İşbirliği. Oyun Uygulamaları.
12 Hareket Eğitimi, Oyun ve Sporda Çocuk ve Gençlerin Ahlaki Gelişimi. Oyun Uygulamaları.
13 Oyun ve Sporda Cinsiyetler. Oyun Uygulamaları.
14 Oyun ve Sporda Aileler ve Yanılgılar. Oyun Uygulamaları.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AAHPERD (1999). Physical Best, Activity Guide. IIIinois: Human Kinetics.
Amelia, T. Lee, M. Thomas, J. (2000). Physical Education For Children. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Aracı, H. (2004). Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi. Nobel: Ankara.
Çamlıyer, H. Çamlıyer, H. (2001). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık. Hazar, M. (2000). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Ankara: Tütibay Yayınları.
Graham. G. (2004). Moving Children. Six Edition. New York: McGrow Hill.
Grahem, G. (2001). Teaching Children Physical Education. Becoming a Master Teacher. IIIinois: Human Kinetics.
Günsel, M. A. (2004). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Uygulamaları. Anı: Ankara.
Kasser, S. (1995). Inclusive Games. IIIinois: Human Kinetics.
Konter, E. (2008). İnsan Neden Oynar Kanyılmaz Matbaa. İzmir.
Aşçı, H. Kirazcı, S. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
Weinberg, R. Gould, D. (2011). Founda

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri. Çoktan seçmeli testler, ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.









Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse % 70 oranında katılım zorunludur.
Öğretim elemanı bireysel ve iş birlikli öğretim methodlarından sorumludur ve dönem başında sınıfın uygulama ve methodlarını duyurur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
Vize sınavına hazırlık 1 18 18
Final sınavına hazırlık 1 18 18
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Ödev hazırlama 2 12 24
Diğer 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.535
ÖK.635
ÖK.735