DERS ADI

: FEN VE TEKNOLOJİ LAB.UYGULAMALARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 2009 FEN VE TEKNOLOJİ LAB.UYGULAMALARI I ZORUNLU 0 2 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencinin yaparak ve yaşayarak öğrenmesini sağlamak; öğrencilerin İlköğretim I.kademe Fen ve Teknoloji Derslerinde yer alan etkinlikleri yapabilir hale gelmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimi tanımlayabilme.
2   Fen eğitiminde laboratuarın yeri hakkında literatür bilgisine sahip olabilme.
3   Bilimsel süreç becerilerini kullanabilme.
4   Deney çeşitleri hakkında bilgi sahibi olup yaş gruplarına uygun deneyler tasarlayabilme.
5   Deneysel becerileri uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş: Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması. Dersin kazanımları hakkında öğrenci görüşlerinin alınıp tartışılması
2 Bilim tanımı. Fen eğitiminin amacı. Fen eğitiminde laboratuvar çalışmalarının amacı.
3 Fen öğretim programının tanıtılması, içeriği, programda fen eğitiminde laboratuar çalışmalarının yeri ve önemi.
4 Deneylerin amaçlarına göre sınıflandırılması
5 Bilimsel süreç becerilerinin tanımlanması ve sınıflandırılması
6 Problem üretme
7 Ara sınav
8 Değişkenlerin belirlenmesi
9 Kontrollü deney yapılması
10 Deneysel çalışmalarda ölçme becerileri
11 Deneysel çalışmalarda ölçme becerileri
12 Verilen problemlerle deney tasarlama
13 Verilen problemlerle deney tasarlama
14 Verilen problemlerle deney tasarlama
15 Yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Bağcı-Kılıç, G. (2006), İlköğretim bilim öğretimi. Morpa: İstanbul.
2. Çepni, S. (ed). (2007), Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları I . Trabzon.
3.Çepni, S. (ed). (2007), Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları II . Trabzon.
4.Ergin, Ö., Şahin-Pekmez, E. and Öngel-Erdal, S. (2005), `Deney yoluyla fen öğretimi . İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.122433
ÖK.24543
ÖK.34433
ÖK.45
ÖK.535