DERS ADI

: SANAT EĞİTİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 2008 SANAT EĞİTİM ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Zihinsel, duyuşsal, kavramsal ve devinimsel gelişmesi doğrultusunda araştırmacı, sorgulayıcı, yeniliğe açık (kültürel zenginliğin farkındalılığı içinde olan), dinamik ve yaratıcı sosyal bireyler oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat, zanaat ve teknolojik ürün farklılıklarını kavrama.
2   Güzel, estetik ve yararlılığın bilgilerini kavrayıp, gündelik yaşamda kullanabilme.
3   Kültürel değerlerin korunması yönündeki gelişmeleri kavrama destekleyebilme.
4   Zeka türlerinin gelişmesinde yaşantı alanlarının doğrudan bağıntılı olduğunu bilme ve buna uygun davranış gösterme.
5   Kendisini ifade edişinde, yaratıcı değerlere ve yargılara ulaşabilmede ve diğer disiplinlerle işbirliğinde sanat, sanatbilim yolunu kullanabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Güzellik ve estetik sınırlarına genel bakış.
2 Sanat, zenaat ve teknoloji ile eser, erekli nesne ile ürün konuları.
3 Sanat tarihine genel bakış.
4 Batı sanat akımları ve Türk sanatına genel bakış.
5 Sanat eğitimi, sanatsal öğrenme gerekliliği.
6 Müzenin varoluş nedeni ve çeşitleri, eğitime olan katkıları.
7 Sanat eğitiminin amaçları, temel yöntemleri.
8 Vize Sınavı
9 Yaratıcılık, eleştirel düşünce, yaratıcılık - psikanaliz - zeka.
10 Yaratıcılık ve eğitim, eğitim sisteminde yaratıcı düşünce, çoklu zeka.
11 Sanatın tasarım elemanları ve ilkeleri.
12 Okul öncesinde sanat eğitimi ve gerekliliği. Çocuğun çigisel gelişim aşamaları.
13 İlköğretimde sanat eğitimi, resim-iş eğitimi ve gerekliliği.
14 İlköğretimde sanat etkinlikleri, ders planları. Sanat eğitiminde dört disipline dayalı ders içeriği.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Artut, K. (2001). Eğitim Fakülteleri Ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Sanat Eğitimi Kuramları Ve Yöntemleri. Ankara. Anı Yayıncılık.
2.Buyurgan, S.-Buyurgan, U. (2007). Sanat Eğitimi Ve Öğretimi. Ankara. Pegem Yayıncılık.
3.Yılmaz, M. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar. Ankara. Gündüz Eğitim Yayıncılık.
4.Alakuş, A. O.-Mercin, L.(editörler).(2009). Sanat Eğitimi Ve Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, final sınavları ile ödev, uygulama çalışmalarından oluşan dosya ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 9 9
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.111452
ÖK.2453
ÖK.333455
ÖK.44345345
ÖK.54345345