DERS ADI

: MÜZİK ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 2012 MÜZİK ÖĞRETİMİ ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının, müziğin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal gelişimlerine olan katkısını kavrayarak, çağdaş eğitimin önemli bir boyutu olan müzik öğretimini farklı yöntem, teknik ve etkinliklerle, planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müziğin ve müzik öğretim programının temel bileşenlerini kavrayabilme.
2   İlköğretim düzeyine uygun ulusal ve uluslar arası dağarcıktan şarkı seçimini yapabilme.
3   Müzik öğretiminde uyulması gereken ilke ve kuralları göz önüne alarak, uygun strateji, yöntem ve tekniklerle müzik dersini uygulayabilme.
4   Hedeflere uygun araç, gereç, çalgı , materyal geliştirip, uygun öğretim teknolojilerini seçip kullanabilme.
5   Çalma, söyleme, dinleme, yaratma becerilerini geliştirerek estetik bakış açısı oluşturabilme.
6   Müziği bir amaç ve araç olarak kullanabilme.
7   Müzikal performansı ölçüp değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlköğretim Okulları Müzik Dersi Öğretim Programı ve öğeleri. 1.Gruplar planladıkları sunumlarını geliştirdikleri materyaller ve çalgılarıyla sunacaklardır. 2.Her öğrenci ritm bingo ve melodi bingo kartları hazırlayacaktır.
2 Kulaktan öğretim yöntemi. 2. Her öğrenci ritm bingo ve melodi bingo kartları hazırlayacaktır.
3 Notayla Öğretim yöntemi: Anlam çözümleme tabloları, kavram ağları, kavram haritaları 3. Her öğrenci ince ve kalın sese veren iki ritm aracı geliştirecektir.
4 Kavram geliştirici müzik etkinlikleri.
5 Dalcrose Yöntemi.
6 İşbirlikli Öğrenme Yöntemi.
7 Çoklu Zeka Etkinlikleri ( İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ile).
8 ARA SINAV
9 Ritm Bingo -Melodi Bingo.
10 Orff Yöntemi.
11 Kodaly Yöntemi.
12 Yaratıcı Drama Yöntemi.
13 İstiklal Marşı ve Öğretimi.
14 Müzik-estetik ilişkisi, güzelin içsel ve dışsal nitelikleri.
15 YIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kocabaş, A.(2007). Müzik Öğretiminin Temelleri, İzmir, EgeTan, Lmt.
YÖK/Dünya Bankası (1997). İlköğretimde Müzik Öğretimi, Ankara, MEGP
Lament, M, Murray (1976). Music in Elemantary Education Newyork, USA ,Mcmillan Publishing
Kaplan, P; Stauffer S(1994). Cooperative Learning in Music,USA, MENC Book
Obrien, J. (1983). Teaching Music, Holt Arizona,USA; Rinehart and Winston Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Notayla Öğretim Yöntemi
2. Gösteri (Demostrasyon Yöntemi)
3. İşbirlikli Öğrenme Yöntemi
4. Soru-yanıt, tartışma, anlatım yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80' nine katılım zorunludur.
2. Her öğrenci bir çalgı çalmak zorundadır.
3. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
4. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize veya final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayferkocabas@gmail.com, ayfer.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.554
ÖK.65
ÖK.75