DERS ADI

: HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 3005 HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HANİFE KESKİN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adayını, ilköğretim 1-2 ve 3. sınıflarda okutulan Hayat Bilgisi dersini öğrencilere öğretebilecek teorik ve pratik beceriler ile donatmaktır. Bu anlamda 2004 yılında değişen programı, amaç, içerik ve uygulama boyutları ile tanıtarak eski programla olan farklılıklarını kavramalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hayat Bilgisi dersinin varoluş amacını ve kapsamını bilme.
2   Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir ve Hayat Bilgisi dersine uygulayabilme.
3   Hayat Bilgisi dersi kapsamında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
4   Hayat Bilgisi dersi kapsamında uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kavrayabilme.
5   Hayat bilgisi dersinin, etkili yurttaş yetiştirmedeki önemini bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hayat Bilgisi Dersinin Amaç, Kavram ve İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2 Türkiye de Hayat Bilgisi Dersinin Tarihsel Gelişimi
3 Yapılandırmacı öğrenme anlayışı bağlamında Hayat Bilgisi öğretimini yeniden tanımlamak
4 Hayat bilgisi öğretim programının incelenmesi.
5 Hayat Bilgisi Dersinde Öğretim Stratejileri, Öğrenme Yöntemleri ve Stilleeri.
6 Hayat bilgis programındaki temalar ve temalardaki kazanımların sınıflara gore dağılımı.
7 Empati becerisi geliştirmenin yöntemleri ve empatiye ilişkin öğrenci örneklerini değerlendirme.
8 Ara Sınav
9 Çoklu zeka teorisinin hayat bilgisi öğretimindeki yeri.
10 Teorik ve uygulama boyutlarıyla drama.
11 Yapılandırmacı anlayış çerçevesinde ölçme ve değerlendirmeyi yeniden tanımlamak.
12 Hayat bilgisi öğretimine yönelik örnek uygulamalar.
13 Hayat bilgisi öğretimine yönelik örnek uygulamalar.
14 Hayat bilgisi öğretimine yönelik örnek uygulamalar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Binbaşıoğlu, C. (2003), Hayat Bilgisi Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım
Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi Metni
Boydak, A. (2001), Öğrenme Stilleri, Beyaz Yayınları, İstanbul
Claude, R.P. (2003), Yaygın İnsan Hakları Eğitimi , (Çev. Mehmet Çevik) İstanbul
Kabapınar, Y. (2007) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Maya-Akademi Yayınları, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Hanife.keskin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15:00- 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 20 2 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12153
ÖK.2413
ÖK.312435
ÖK.435214
ÖK.521354