DERS ADI

: DRAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 3009 DRAMA ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

a) Drama kavramını, dramanın gelişimini ve tarihçesini açıklamak, pedagojik- eğitsel- drama, yaratıcı drama ve psiko-dramanın kavramlarıyla tekniklerini, aşamalarını ve ayrıca drama grup sürecinin özelliklerini ve eğitim - öğretimde nasıl kullanılabileceğini tartışmak ve uygulamalar yaparak kavratmaktır.
b) İlköğretimde drama uygulamalarına ait örneklerin geliştirilmesi becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramanın temel kavramları bilgisi.
2   Dramanın gelişimi ve tarihçesini kavrayabilme.
3   Pedagojik drama, yaratıcı drama ve psiko-drama arasındaki benzerlik ve farkları açıklayabilme.
4   Drama liderliği ve dramatistliğe ait özellikler bilgisi.
5   Dramanın aşamalarını ve tekniklerini kavrayabilme.
6   İlköğretimde bir yöntem olarak dramayı planlama ve uygulama becerisi kazanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Drama nedir Türkiye de ve dünyada dramanın gelişimi ve tarihçesi
3 Dramanın ilke ve yararları, Liderlik ve dramatistlik
4 Grup dinamikleri, yaratıcı drama ve psiko-dramayla ilgili kavramlar, farklar ve benzerlikler
5 Dramada aşamalar, süreç, ısınma oyunları, teknikler, drama planı hazırlama
6 Dramada kuram ve kuramcılar
8 Drama sürecine ait uygulamalar-1 (Öğretim elemanı ve öğrencilerce planlanan)
9 Drama sürecine ait uygulamalar-2
10 Drama sürecine ait uygulamalar-3
11 İlköğretimde dramaya ait örnek sunumlar-4 (öğrenci grupları tarafından planlanan)
12 İlköğretimde dramaya ait örnek sunumlar -5
13 İlköğretimde dramaya ait örnek sunumlar -6

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
San, İ.(2004). Eğitimde Yaratıcı Drama, Abece: Eğitim ve Ekin Dergisi,212, pp.3-5.
Akar Vural ,R. Ve Somers J.W. ( 2011). İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama, Pegem A Yayıncılık; Ankara
Akoğuz,A.l-Akoğuz M,(2010).Okul öncesi ve ilköğretim için yaratıcı drama etkinlikleri, Final Yayıncılık: İstanbul.
Dökmen,Ü..(2006).Sosyometri ve Psikodrama ,Sistem Yayıncılık, İstanbul.
İlhan,Ç.A., Okvuran, A ve Adıgüzel, Ö.H. (2004). Drama, MEB. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi; İstanbul
Küçükahmet vd. (2001). İlköğretimde Drama (çeviri), Nobel yayıncılık; Ankara
Nuhoğlu,M.M ve Çakmakçı,C.C. (2007) İlköğretim Birinci kademede Drama ve Etkinlikler, Kök yayıncılık; Ankara
Önder, A. (2003). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Beşinci baskı, Epsilon yayıncılık; İstanbul.,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, örnek olay, farklı drama etkinlikleri, grup çalışmaları ve konu sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci gruplarının drama oyun sunumlarının değerlendirilmesi, Uzun ve kısa cevaplı sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye2000@yahoo.com, hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama ( gruplarla drama sunumları) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 6 3 18
Vize sınavına hazırlık 1 14 14
Final sınavına hazırlık 1 14 14
Diğer (derste yapılan ilköğretimde dramaya yönelik uygulamalara hazırlık) 7 2 14
Diğer kısa sınav vb. 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12
ÖK.23
ÖK.333
ÖK.434
ÖK.53
ÖK.6444224323443