DERS ADI

: FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 3002 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fen öğretimi sürecinde yararlanılabilecek analojiler, çoklu zekâ kuramı, yapılandırmacı yaklaşım, probleme dayalı öğrenme, bilimsel süreçlerle ilgili temel kavramları kazandırmaktır. Ayrıca ilkokulda fen öğretimine yönelik sınıf içi uygulamalarla bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoklu zekâ kuramıyla ilgili temel kavramlar bilgisi.
2   Fen eğitiminde yararlanabilecekleri farklı öğrenme modelleri ile ilgili bilgi sahibi olabilme.
3   Bilimsel süreç becerilerini kavrayabilme.
4   Fen öğretiminde kullanılan yeni ölçme ve değerlendirme tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme.
5   İlkokuldaki fen derslerine yönelik sınıf içi sunumlar yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Çoklu zeka kuramı-1
3 Çoklu zeka kuramı-2 (tartışma ve uygulamalar)
4 Analojiler
5 Yapılandırmacı yaklaşım-1
6 Yapılandırmacı yaklaşım-2
7 Probleme dayalı öğrenme
8 Ara sınav
9 Bilimsel Süreç Becerileri
10 Argümantasyona dayalı öğrenme
11 Fen öğretiminde kullanılan yeni ölçme ve değerlendirme teknikleri
12 Fen konularına ait ders planları hazırlama ve tartışma (gruplarla-1)
13 Fen konularına ait ders planları hazırlama ve tartışma (gruplarla-2)
14 Fen konularına ait ders planları hazırlama ve tartışma (gruplarla-3)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Ders notu; Fen ve Teknoloji Öğretimi I ve II ( Yazan: Yrd. Doç.Dr. Hülya Hamurcu)
ATASOY, Basri.( 2002). Fen Öğrenimi ve Öğretimi . Gündüz Eğitim ve Yayıncılık Ankara.
AYDOĞDU, M ve Kesercioğlu, T. (2005). Editörler. İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı yayıncılık: Ankara.
BÜMEN, Nilay.T. (2002). Okulda Çoklu Zeka Kuramı. Pegem-A yayıncılık: Ankara.
CARIN,A. Arthur (1997). Teaching Modern Science, Ohio-USA, Prentice Hall. Inc. 7 th Ed.
SABAN, Ahmet.(2001). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Nobel yayın dağıtım. Ankara.
SELÇUK, Z., Kayılı, H ve Okut,L. (2002). Çoklu Zeka Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım:Ankara.
YAVUZ, Kudret.E. (2001). Eğitim ve Öğretimde Çoklu Zeka Teorisi ve Uygulamaları. Özel Ceceli Okulları Yayını. 2. Baskı. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru-cevap, örnek olay, grup çalışmaları, materyal geliştirme ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55554452