DERS ADI

: MATEMATİK ÖĞRETİMİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 3008 MATEMATİK ÖĞRETİMİ II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NECİP BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlköğretim öğrencilerinin gelişim özellikleri ve programda yer alan kazanımlara uygun olarak matematiksel gelişimlerini sağlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kesirler ve ondalık kesirler kavramı, bu sayılarla yapılan işlemlerin anlamını ve işlemlerin tekniğini geliştirebilecek etkinlikleri planlayıp, uygulayabilme.
2   Çocukta geometrik düşüncenin gelişimini kavrayabilme.
3   İki boyutlu geometrik şekiller ve üç boyutlu geometrik cisimlerin öğretimi için etkinlik planlayabilme, uygun materyalleri hazırlayıp öğretimi gerçekleştirebilme.
4   Çocukta ölçme düşüncesinin gelişimini kavrayabile, ölçme konularının kazanımlarına uygun öğrenme- öğretme etkinlikleri planlayıp, uygulayabilme.
5   Veri toplama, verilerin düzenlenmesiyle ilgili program kazanımlarına uygun etkinlik geliştirip, uygulayabilme.
6   Öğrenme-öğretme sürecinde giriş davranışları, öğrenmeyi izlemeye ve başarının değerlendirilmesine yönelik ölçme araçlarını geliştirip uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kesir Kavramı, Kesir Türleri, Kesirlerde Denklik, Karşılaştırma ve Sıralamanın Öğretimi
2 Kesir Sayılarında İşlemlerin Öğretimi
3 Ondalık Sayı Kavramı ve İşlemlerin Öğretimi
4 Oran, Orantı ve Yüzdenin Öğretimi
5 Çocukta Geometrik Düşüncenin Gelişimi
6 İlköğretim 1-2-3. Sınıf Geometri Öğrenme Alanındaki Kazanımlarla İlgili Uygulamalı Etkinlikler
7 İlköğretim 4-5. Sınıf Geometri Öğrenme Alanındaki Kazanımlarla İlgili Uygulamalı Etkinlikler
8 Ara sınav
9 Ölçme Öğretiminde Aşamalar, Standart Olmayan ve Standart Ölçme
10 Uzunluk, Paralarımız ve Zamanı Ölçme Alt Öğrenme Alanlarındaki Kazanımlarla İlgili Uygulamalı Etkinlikler
11 Tartma, Sıvıları Ölçme Alt Öğrenme Alanlarındaki Kazanımlarla İlgili Uygulamalı Etkinlikler
12 Çevre, Alan ve Hacim Ölçme Alt Öğrenme Alanlarındaki Kazanımlarla İlgili Uygulamalı Etkinlikler
13 Veri Toplama,Tablo Oluşturma ve Grafik Çizme
14 Olasılık ve Aritmetik Ortalama
15 Yarıyılsonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baykul, Yaşar.(2011), İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Altun. Murat. (2005), Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık, Bursa.
Oklun, S.,Toluk, Z. (2007), İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi,Maya Akademi Yayıncılık, Ankara.
Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası , Ankara.
MEB.(2005). İlköğretim 1-5. Sınıflar Matematik Programı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, buluş, planlanmış etkinlik, örnek olay.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1554
ÖK.255
ÖK.3554
ÖK.45554
ÖK.5555
ÖK.65