DERS ADI

: TRAFİK VE İLKYARDIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 4005 TRAFİK VE İLKYARDIM ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Trafikle ilgili temel kural ve kavramlar, ilkokulda trafik eğitimi, kazalar ve ilkyardımla ilgili temel bilgi ve beceriler hakkında bilgiler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Trafikle ilgili temel kural ve kavramlar bilgisi.
2   İlkokulda trafik eğitimine yönelik beceri kazandırabilme.
3   Kazalar ve ilkyardımla ilgili temel kavramlar bilgisi.
4   Hasta ve yaralı taşımada dikkat edilecek kuralları kavrayabilme.
5   İlkyardıma gereksinim duyulan özel durumlarla (kanama, yaralanma, şok, boğulma, zehirlenme, yanık ve donma vb.) ilgili alınabilecek önlemler bilgisi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Trafik nedir Ulaştırma Çeşitleri, plakalar, karayolu çizgileri
3 Trafikte yaya teması ( levhalar, karşıya geçme kuralları)
4 Trafikte yolcu teması ( uyulması gereken kurallar)
5 Trafikte sürücü teması
6 Kaza ve ilkyardım
7 Hasta ve yaralı taşıma teknikleri
8 Ara sınav
9 Kanama ve yaralanmalarda ilkyardım (ilkyardım çantası)
10 Kırık, çıkıklarda ilkyardım (pansuman ve sargılar)
11 Hayvan ısırma ve sokmalarında ilkyardım
12 Şok ve boğulmalarda ilkyardım
13 Zehirlenme ve madde yutmalarında ilkyardım
14 Yanık ve donmalarda ilkyardım, Doku ve organ bağışı
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Boynukara, Z. Ve Atlı, M. (2007). Sağlık ve Trafik, Pegem A yayıncılık; Ankara.
MEB, Trafik Güvenliği ders kitapları ( 4. ve 5. sınıflar)
Gedik, H.Ü.(2000). İlkyardım ve Sağlık Bilgisi ders notları, Saray yayıncılık; İzmir.
Somyürek, H.İ. (1998). Adım adım ilkyardım ve kurtarma. Palme yayıncılık; Ankara.
Neyzi, O., Uğur, S. Ve Zülfikar,B. (1993). Çocuk sağlığı. Çocuk vakfı yayınları; İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru cevap, örnek olay, drama, grup çalışmaları, materyal geliştirme ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:00 ve 13:15 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.125
ÖK.244353
ÖK.354
ÖK.42
ÖK.524445