DERS ADI

: CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 4007 CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET ÖZER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk edebiyatının gelişimini algılatabilmek ve edebi metin okuma bilincini oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Atatürk dönemi edebiyatının ana çizgilerini algılayabilme, şiirdeki gelişmeleri (Memleket edebiyatı-Toplumcu gerçekçiler, I. Yeni(Garip akımı), II. Yeni Hisarcılar, 1980 sonrası) fark edebilme ve örnek metinleri okumaya güdülenebilme,
2   Romandaki gelişmeleri fark edebilme ve örnek metinleri okumaya güdülenebilme,
3   Hikâyedeki gelişmeleri fark edebilme ve örnek metinleri okumaya güdülenebilme,
4   Tiyatrodaki gelişmeleri fark edebilme ve örnek oyunları izlemeye güdülenebilme,
5   Ana hatları ile diğer edebi türlerdeki gelişmeleri fark edebilme ve örnek metinleri okumaya güdülenebilme,
6   Ana hatları ile Türk cumhuriyetlerindeki gelişmeleri bilebilme ve Türkçenin gelişimi bilincine ulaşabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atatürk dönemi edebiyatının ana çizgileri.
2 Şiirdeki gelişim.
3 Memleket edebiyatı-Toplumcu gerçekçiler.
4 I. Yeni (Garip akımı).
5 II. Yeni.
6 Hisarcılar.
7 1980 sonrası.
8 Ara sınav
9 Romandaki gelişime ve örnekler I.
10 Romandaki gelişime ve örnekler II.
11 Hikâyedeki gelişime ve örnekler.
12 Hikâyedeki gelişime ve örnekler.
13 Tiyatrodaki gelişim ve örnekler.
14 Ana hatları ile diğer edebi türlerdeki gelişmeler. Ana hatları ile Türk cumhuriyetlerindeki gelişmeler.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mehmet Özer, Cumhuriyet Devri Türk Edebiyatı-Ders Notları, İzmir, 2008
İnci Enginün, Cumhuriyet Donemi Türk Edebiyatı
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış II, III. İletişim y.
Mehmet Kaplan, Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, Dergâh y.
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergâh y.
Şerif Aktaş, Yenileşme Donemi Türk Şiiri ve Antolojisi I-II Akçağ y. Sevda Şener, Cumhuriyetin 75. Yılında Türk Tiyatrosu (1999), İş Bankası y.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.ozer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 3 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655