DERS ADI

: İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 4004 İLKÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MUSTAFA GÜVENDİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Özel eğitimle ilgili kavramları açıklayabilme, kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilerin nasıl belirleneceğini bilme, kaynaştırmanın hangi esaslara göre yapılacağını açıklayabilme, kaynaştırma eğitiminde uygun strateji, yöntem ve teknikleri bilme uygulama ve değerlendirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitim ve kaynaştırma ile ilgili kavramları tanımlar. Kaynaştırma eğitimine tabi öğrencilerin tanılanmasını açıklayabilme.
2   Kaynaştırma eğitiminde kullanılacak eğitim programı hazırlama ve uygulayabilme.
3   Kaynaştırma eğitiminde uygun strateji yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirebilme
4   Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılan sorunları bilir ve çözüm önerileri geliştirebilme.
5   Türkiye de ve dünyada yetersizliği olan bireylerle ilgili yasal ve eğitsel düzenlemeleri bilme ve açıklayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim.
2 Zihinsel Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
3 İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
4 Fiziksel Yetersizliği ve Hastalığı Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
5 Dil, Konuşma ve Davranış Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
6 Otistik Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
7 Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
8 Ara sınav.
9 Üstün Zekalı Çocuklar ve Eğitimleri.
10 Kaynaştırma ve Özel Eğitim Hizmetleri.
11 Kaynaştırma Eğitim Sürecinde Kayıt ve Kabul.
12 Kaynaştırma uygulamalarında aile eğitimi.
13 Eğitim kademelerinde kaynaştırma uygulamaları.
14 Eğitim programlarının bireyselleştirilmesi.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Babaoğlan, E., Yılmaz, Ş. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimindeki
Yeterlikleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 345-354
Batu, E. S. ve Kırcaali-İftar, G. (2005). Kaynaştırma . Ankara: Kök Yayıncılık.
Kırcaali-İftar, G. (1992). Özel Eğitimde Kaynaştırma, Eğitim ve Bilim
İlköğretimde Kaynaştırma. Editör: Doç. Dr. İbrahim DİKEN. Pegem Akademi. 2010
İlköğretimde Kaynaştırma. Yrd. Doç. Dr. İskender Özgün. Karahan Kitabevi. 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.144
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54