DERS ADI

: SEÇ. I (İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 4010 SEÇ. I (İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HANİFE KESKİN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını tarihsel süreç içerisindeki gelişimlerini vererek öğretmek, bireyin temel hak ve özgürlüklerini kavratmak, farklı düşünce, inanç ve kültürlerin bir arada barış ve uzlaşma içerisinde var olabileceğini kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını öğrenip içselleştirebilme
2   Hoşgörü ve uzlaşma kültürünü kazanabilme
3   İnsan haklarının din, dil, ırk ayrımı gözetilmeksizin doğuştan kazanıldığını kavrayabilme
4   İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin yaşanılan çağın en üstün değerleri olduğunu kavrayabilme
5   Demokrasi ve insan hakları kültürünün bir arada yaşamayı kolaylaştırdığını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan hakları ve demokrasinin tanımı
2 Dünyada ve Türkiye'de demokrasi ve insan haklarının tarihi gelişimi
3 Demokrasi için gerekli koşullar ve demokrasi türleri
4 Aile ve okulda demokrasi eğitimi
5 İnsan haklarının Batı'daki gelişimi(İlk ve Orta çağlar)
6 İnsan haklarının Batı'daki gelişimi(Yeni ve Yakın çağlar)
7 İnsan haklarının Türkiye'deki gelişimi
8 Ara Sınav
9 İnsan hakları ile ilgili uluslar arası düzenlemeler
10 İnsan haklarında ulusal düzeyde gelişmeler
11 İnsan hakları alanında çalışan uluslar arası örgütler
12 İnsan hakları alanında çalışan ulusal örgütler
13 Bir insan hakkı ihlali olarak cinsiyet ayrımcılığı
14 Cinsiyet ayrımcılığını engelleme yöntemleri Çocuk hakları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Şenel, Alaeddin (1996). İlkçağlardan Günümüze İnsan Hakları Demokrasi İlişkisi. İzmir: İzmir Barosu Yayınları
2. Kapani, Münci (2004). İnsan Haklarının Uluslar arası Boyutları. Ankara: Bilgi Yayınları
3. Karaman Kepenekçi, Yasemin (2008). İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru- cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanife.keskin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.335
ÖK.435
ÖK.535