DERS ADI

: SEÇ. I (ÇOCUK HAREKET EĞT. VE OYUN PSİKOLOJİSİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 4022 SEÇ. I (ÇOCUK HAREKET EĞT. VE OYUN PSİKOLOJİSİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKUT KONTER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sınıf öğretmeni adaylarının, Hareket Eğitimi ve Çocuk Psikolojisine ilişkin becerilerini geliştirmelerini ve kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuklarda hareket, oyun ve sporun psikolojik, beyinsel temellerine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
2   Çocuklarda hareket, egzersiz, oyun, spor ve kendini fiziksel algılama ve tanımlamaya ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   Çocuklar hareket eğitimi, oyun ve sporda motivasyon ve liderliğe ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   Çocuklarda hareket, oyun, spor, yarışma ve işbirliğine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   Çocuklarda fiziksel, duyuşsal, zihinsel, sosyal gelişim, hareket ve oyuna ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hareketin evrenselliği, çocuk hakları ve oyun
2 Çocuklarda hareket, oyun ve sporun beyinsel temelleri.
3 Psikolojik Oyun Teorileri
4 Hareket, Oyun ve Sporda Motivasyon I
5 Hareket, Oyun ve Sporda Motivasyon II
6 Hareket, Oyun ve Sporda Kendini Fiziksel Algılama ve Tanımlama
7 Hareket, Oyun ve Sporda Liderlik
8 Ara sınav
9 Hareket, Oyun ve Sporda İşbirliği ve Yarışma
10 Çocuklarda gelişim, hareket ve oyun
11 Hareket, Oyun ve Sporda karakter ve kişilik
12 Hareket, Oyun ve Sporda kaygı ve stres
13 Hareket, Oyun ve Sporda şiddet ve saldırganlık
14 Hareket, Egzersiz, Oyun ve Sporda psikolojik iyilik
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AAHPERD (1999). Physical Best, Activity Guide. IIIinois: Human Kinetics.
Amelia, T. Lee, M. Thomas, J. (2000). Physical Education For Children. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Aracı, H. (2004). Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi. Nobel: Ankara.
Çamlıyer, H. Çamlıyer, H. (2001). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık.
Hazar, M. (2000). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Ankara: Tütibay Yayınları.
Graham. G. (2004). Moving Children. Six Edition. New York: McGrow Hill.
Grahem, G. (2001). Teaching Children Physical Education. Becoming a Master Teacher. IIIinois: Human Kinetics.
Günsel, M. A. (2004). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Uygulamaları. Anı: Ankara.
Kasser, S. (1995). Inclusive Games. IIIinois: Human Kinetics.
Konter, E. (2008). İnsan Neden Oynar Kanyılmaz Matbaa. İzmir.
Aşçı, H. Kirazcı, S. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayınevi, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Vize sınavına hazırlık 1 18 18
Final sınavına hazırlık 1 18 18
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Ödev hazırlama 2 10 20
Diğer 0
Uygulama 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1233524342
ÖK.2135
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.535