DERS ADI

: MB SEÇ. I (SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEG 4010 MB SEÇ. I (SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken dönemde sosyalleşme ve sosyal beceri kavramlarını tanıtma ve sosyal gelişimi destekleme konusunda beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal beceri ve sosyalleşme ile ilgili temel kavramları bilir.
2   Çocuklarda soysal gelişim sürecini sıralayabilir.
3   Çocuklarda sosyal gelişim sürecinde normal ve normal olman durumları bilir
4   Erken dönemde çocuklarda sosyal beceri gelişimini destekleme yollarını kavrar.
5   Çocuklarda sosyal beceri kazanımını destekleyecek etkinlikler oluşturabilir.
6   Çocuklarda sosyal beceri destekleme sürecinde aileden destek alma yollarını bilir.
7   İlköğretim döneminde aile- okul destekli sosyal beceri destekleme etkinlikleri üretebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Erken dönem ve ilköğretimde sosyal gelişim ve sosyalleşme Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Sosyal beceri (tanım ve kavramlar) Düz anlatım, tartışma
3 Sosyal beceri kazanımı Düz anlatım, tartışma
4 Sosyal beceri kazanımını destekleme yöntemleri Düz anlatım, tartışma
5 Sosyal beceri kazanmada aile ve okul işbirliği yöntemleri Düz anlatım, tartışma
6 Sosyal beceri desteklemede dikkat edilmesi gereken noktalar Düz anlatım, tartışma
8 Aktivite örnekleri ve uygulama Düz anlatım, tartışma
9 Aktivite örnekleri ve uygulama Düz anlatım, tartışma
10 Aktivite örnekleri ve uygulama Düz anlatım, tartışma
11 Aktivite örnekleri ve uygulama Düz anlatım, tartışma
12 Aktivite örnekleri ve uygulama Düz anlatım, tartışma
13 Aktivite örnekleri ve uygulama Düz anlatım, tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi. Ankara : M.E.B. Yay.
Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık.
Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okulöncesi Dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Çetin, F., Bilbay, A.A. ve Kaymak, D.A. (2003). Çocuklarda Sosyal Beceri, İstanbul: Epsilon Yay.
Gardner,H.(1982).Developmental Psychology,Second Ed.London,Scott,Foresman and Company
Kılıççı, Y. (2000). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Küçükkaragöz,H.(2011). Bilişsel gelişim ve dil gelişimi Eğitim psikolojisi,8. baskı,Ed: Binnur Yeşilyaprak,Ankara,Pegem Yayınevi.
Yavuzer,H. (1999) Çocuk Psikolojisi İstanbul: Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme
yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların
değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr/ hadiye2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Final sınavına hazırlık 1 6 6
Ödev hazırlama 2 5 10
Sunum hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1235444
ÖK.2235444
ÖK.3235444
ÖK.42345444
ÖK.5235444
ÖK.6235444
ÖK.7235555