Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR AYFER KOCABAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim) |
Dersin Amacı |
Bu derste etik kavramının kuramsal temelleri, etiğin, evrensel ve bireysel özgürlük boyutunun önemi, evrensel etik ilkeler ve değerler, etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri, etik dışı davranışların ussallaştırılması, mesleki etik, öğretimde etiksel ikilemler, eğitimde etik ve etik eğitimi kavramlarının verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Haynes,F. (2002), Eğitimde Etik, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, The ethical school kitabından çeviren Semra Kunt Akbaş, ISBN 975-539-351-X |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, aktif-işbirlikli öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Çoktan seçmeli sınav, uzun cevaplı yazılı sınav, ödev |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ayfer.kocabas@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Bir meslek alanı olarak eğitim ve öğretim, etik kavramı ve mesleki etik, davranışların etik açıdan yargılanması, eğitimde etik; eğitim çalışanları ve etik, eğitim çalışanları ve etik, öğrencilerin etik hak ve sorumlulukları, okulların toplumsal sorumlulukları, eğitim denetiminde etik ilkeler, Türk eğitim sisteminde etik sorunlar ve nedenleri. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|