DERS ADI

: ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 2022 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere: Erken çocukluk eğitimi kavramını, tarihsel gelişimi ve ülkemizdeki durumunu tanıyabilme, aile tutumları ve çocukların korunması,bilişsel gelişim ve erken çocuklukta farklı yaklaşımları kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk dönemi eğitimi ile ilgili kavramları bilir.
2   Erken çocukluk dönemi eğitiminin amaçlarını ve temel ilkelerini tanımlar.
3   Erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar.
4   Aile tutumlarını ve çocukların korunmasını açıklar.
5   Bilişsel gelişim ve çoklu zeka kuramlarını açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar açıklanması Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Erken çocukluk kavramı, Türkiye de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim Düz anlatım, tartışma
3 Erken çocukluk eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları Düz anlatım, tartışma
4 Erken çocukluk eğitime temel olan görüşler Düz anlatım, tartışma
5 Erken çocukluk eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu Düz anlatım, tartışma
6 Bilişsel gelişim ve çoklu zeka kuramları Düz anlatım, tartışma
8 Erken çocukluk öğretmeninin özellikleri, Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri Video fotoğraf gösterimi, Düz anlatım, tartışma
9 Erken çocukluk eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi tutumları Düz anlatım, tartışma
10 Yaşantıya Dayalı Eğitim Modeli Video fotoğraf gösterimi, Tartışma
11 High Scope Yaklaşımı Video fotoğraf gösterimi, Tartışma
12 Montessori Yaklaşımı v.d. Video fotoğraf gösterimi, Tartışma
13 Okul öncesi programları ile ilköğretim programları ilişkisi Düz anlatım, tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü (2006) 36-72 Aylık Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü (2006)Okul Öncesi Eğitim Kılavuz Kitabı Etkinlik Örnekleri, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
Roopnarine, J.L., & Johnson, J.E. (2000). Approaches to Early Childhood Education (3rd Ed.) New Jersey: Prentice Hall Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, örnek olay, etkinlikleri, grup çalışmaları ve konu sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin konu sunumları ara sınavda, derste geliştirdikleri materyal ve sunumları ise final sınavı içerisine eklenerek değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci gruplarının sunumlarının değerlendirilmesi, Uzun ve kısa cevaplı sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme
yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların
değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 1 8
Vize sınavına hazırlık 2 2 4
Final sınavına hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Ödev hazırlama 2 2 4
Sunum hazırlama 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15455
ÖK.25355
ÖK.34554
ÖK.455
ÖK.555