DERS ADI

: TÜRK EĞİTİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 4002 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler, Türk Eğitim Tarihinin önemini kavrayarak İslamiyet Öncesi Türk Devletlerinden günümüze kadar Türk Eğitim Tarihindeki gelişmelerin bilgisini edineceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslamiyetten Önce Türklerde eğitimi özetleyebilme.
2   İlk Müslüman Türk Devletleri, Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitimi açıklayabilme.
3   Kuruluş ve Klasik Dönem Osmanlı eğitim tarihinin temel unsurlarını yazabilme.
4   Cumhuriyet Dönemi öncesi Türk eğitim sisteminin gelişim evrelerini anlatabilme.
5   Başlangıcından günümüze Türk eğitiminin tarihsel gelişimini analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Eğitim Tarihinin Eğitim Olgusu Açısından Önemi ve Eğitim Tarihi ile İlgili Temel Kavramlar
2 İslamiyetten Önce Türklerde Eğitim
3 İlk Müslüman Türk Devletleri, Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
4 Osmanlı Kuruluş ve Klasik Dönemlerinde Eğitim
5 Tanzimat Döneminde Eğitim (1839-1876)
6 II. Abdülhamit Döneminde Eğitim (1876-1908)
7 II. Meşrutiyet ve Osmanlı Maarifinin Sonu (1908-1920)
8 Ara Sınav
9 Cumhuriyetin İlk Beş Yılında Eğitim (1923-1928)
10 Harf Devrimi, Millet Mektepleri, Halkevleri (1928-1938)
11 Milli Şef dönemi (1938-1950)
12 Demokrat Parti Dönemi (1950-1960)
13 Yakın Dönem Eğitim Alanındaki Gelişmeler (1960-2011)
14 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları ve Öğretmen Yetiştirme Politikası, Günümüz Eğitim Sistemindeki Sorunlar ve Eğitimde Yeni Yönelimler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Yahya (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayınları
Özkan, Salih (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Nobel Yayınları
Güven, İsmail (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Naturel Yayınları
Koçer, Hasan Ali (1991). Türkiyede Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi (1773-1923). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
Fortna, Benjamin Carr (2005), Mekteb-i Hümayûn Osmanlı İmparatorluğunun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim. İstanbul: İletişim Yayınları
Somel, Selçuk Akşin (2010). Osmanlıda Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İstanbul: İletişim Yayınları
Kafadar, Osman (1997). Türk Eğitim Düşüncesinde Batılılaşma. Ankara: Vadi Yayınları
Kaplan, İsmail (1999). Türkiyede Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.uyanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.53