Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR AYFER KOCABAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim) |
Dersin Amacı |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri betimleyebileceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar: Baykoç, Dönmez,N.(2011) Özel Eğitim. Ankara Eğiten Yayın Evi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Bu dersin değerlendirme süreci iki aşamada yapılacaktır. Birinci aşamada ; 1. Öğrenciler öğretim üyesinin yaptığı sunumları destekleyici nitelikte ve ders süresinin %20 sini geçmemek koşuluyla, üçer kişilik gruplar oluşturacaklardır. 2. Gruplar ders konularını hazırladıkları power point sunusuyla aktaracaklardır. Öğretim elemanı konu anlatımları sırasında gereken durumlarda anlatılanları genişletmeye yönelik aktarımlarda bulunacaktır. 3. Her bir grup hem sunu yapacak hem de diğer bir grubun sunusunu değerlendirecektir. Öğretim elemanı da değerlendirme ölçütlerine göre sunu yapan grubu değerlendirecek ve notlayacaktır. 4. Sunu çıktıları öğretim elemanına sunudan en geç bir hafta sonra teslim edilecektir. 5. Değerlendirme yapan gruplar öğretim elemanı tarafından geliştirilen değerlendirme ölçütlerine uygun olarak sunuyu değerlendirecekler ve değerlendirme raporunu sunudan en geç bir hafta sonra öğretim elemanına teslim edeceklerdir. 6. Grupların sunuları ve değerlendirmeleri dönem sonu sınavında % 20 etkili olacaktır. 7. Gruplar sunular sırasında kendi bilgisayarlarını kullanarak sunuyu gerçekleştireceklerdir. Bu nedenle, gerekli hazırlıkları yapmaları önem taşımaktadır. 8. Öğrenciler konu anlatarak ve anlatılan konuları değerlendirip notlayarak derse aktif biçimde katılacaklarından derslere katılım önem taşımaktadır. İkinci değerlendirme aşaması ise, öğrencilerin vize ve final puanlarından alacakları puanlardan oluşacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|