DERS ADI

: EĞİTİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 5510 EĞİTİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AHMET MURAT ELLEZ

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler; bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları uygun şekilde kullanabilme
2   Bir program değerlendirme çalışmasının gerekçelerini açıklayabilme.
3   Değerlendirilecek program için en uygun değerlendirme modelini seçebilme.
4   Değerlendirilecek program için en uygun araştırma desenini oluşturabilme.
5   Seçtiği değerlendirme modelinin aşamalarını izleyebilme.
6   Program değerlendirme raporunu yansız, ayrıntılı, karar alıcıları ve katılımcıları bilgilendirici bir biçimde yazabilme.
7   Program değerlendirme çalışmasında etik sorunlar için önlem alabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin öğretim planı
2 Temel Kavramlar
3 Program Değerlendirmede Etik Konular
4 Program Değerlendirme Çalışmasının Gerekçelendirilmesi
5 Program Değerlendirme Modeline Karar Verme
6 Program Değerlendirme Modeline Karar Verme
7 Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama
8 Ara Sınav
9 Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama
10 Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama
11 Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama
12 Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama
13 Toplanan Verileri Analiz Etme
14 Değerlendirme Raporunu Yazma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
2. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. M. & Worthen, B. R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson.
3. Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum (2nd Ed.). New York: McGraw Hill.
4. Royse, D. Thyer, B. A. & Padgett, D. K. (2010). Program evaluation: An introduction (5th Ed.). Canada: Wadsworth.
5. Shadis, W. R. Cook, T. D. & Leviton, L. C. (1991). Foundations of program evaluation: Theories of practice. Newbury Park: Sage Publications.
6. Stufflebeam, D. L. Madaus G. F. & T. Kellaghan (Ed.) (2000). Evaluation models: Viewpoints on educational and human services evaluation (2nd Ed.) Boston: Kluwer Academic Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Ödev hazırlama 1 40 40
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.13333
ÖK.23333
ÖK.33333
ÖK.43333
ÖK.53333
ÖK.63333
ÖK.73333