DERS ADI

: TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİM PROGRAMININ FELSEFİ TEMELLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5081 TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİM PROGRAMININ FELSEFİ TEMELLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET MABOÇOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiye'deki ilköğretim programının felsefi temellerini kavratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlköğretim programının genel özelliklerini kavramak
2   Felsefi düşünce ve düşünme biçimini kavramak
3   Eleştirel düşünebilme yeteneğini geliştirmek
4   Olayları farklı bakış açılarıyla değerlendirebilme gücünü geliştirmek
5   Bilimsel değerlendirme yapabilme alışkanlığının edinilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program nedir
2 İlköğretim programı
3 İlköğretim programının temel hedefleri
4 İlköğretimde nasıl bir insan yetiştirilmek amaçlanmaktadır
5 Eleştirel düşünmenin programdaki yeri
6 İlkokul programlarının eleştirel düşünmeye katkısı
7 Hoşgörü nedir
8 Ara sınav
9 Hoşgörü ve ilköğretim programı
10 Felsefe nedir
11 Felsefi düşünme ve bakış açısı
12 İlköğretim programlarının araştırılmaya yönlendirme düzeyi
13 İlköğretim programlarının farklı düşünebilmeye katkıları
14 İlkokul programının bilişsel gelişime katkısı
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Felsefeye Giriş, İsmail TUNALI, İstanbul,2009
Felsefe ve Eğitim, Ed.Adem SOLAK, Ankara, 2006
Philosophy of Education, T.W.MOORE, London, 1982
Philosophical Analysis and Education, Ed.Reginald D.Archambault, London, 1965

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavlarıyla yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırabilir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

m.mabocoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 10 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 2 20 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1513132
ÖK.22323233133323
ÖK.33423443334434
ÖK.4431344423444
ÖK.53542343324334