DERS ADI

: MOTOR GELİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5073 MOTOR GELİŞİM SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKUT KONTER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yüksek lisans adaylarının, motor gelişime ilişkin bilgilerini derinleştirmelerine, becerilerini geliştirmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Motor gelişime ilişkin temel kavramları, araştırma yöntemlerini kavrama ve kullanabilme.
2   Çocuk, motor gelişim ve motor davranışlarla ilgili bilgileri, teorik yaklaşımları kavrama ve kullanabilme.
3   Çocukluktan yetişkinliğe fiziksel uygunluğa ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   Motor gelişimi etkileyen çevresel faktörlerle ilgili bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   Motor gelişimde kişisel farklılıklarla ilgili bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Motor gelişimin tarihsel gelişimi ve temel kavramlar
2 Motor gelişimde araştırma yöntemleri
3 Motor gelişimde teorik yaklaşımlar
4 Değişme, büyüme, gelişme, olgunlaşma ve yaşlanma
5 Çocuk ve motor gelişim
6 Çocukluk süresince motor davranışlar
7 Ergenlik öncesinden yetişkinliğe motor gelişim
8 Vize
9 Algısal motor gelişim
10 Çocukluktan yetişkinliğe fiziksel uygunluk
11 Bilgiyi işlemden geçirme, bellek ve bilginin gelişimi
12 Kişisel farklılıklar
13 Motor gelişimi etkileyen çevresel faktörler
14 Motor gelişimi etkileyen kültürel faktörler
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gallahue, L. D. Omzun, J. C. (2005). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. US: Brown and Benchmark Publishers.
Gabbard, C. P. (2003). Lifelong Motor Development. NewYork: Benjaming Cummings
Gökmen, H. Karagül, T. Aşçı, F. H. (1995). Psikomotor Gelişim. Ankara: Yayın No: 139. TC.Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
Haywood, K. Getchell, M. (2005). Life Span Motor Development, Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Landy, J. M. (2000). Fundamental Motor Skills and Movement Activities for Young Children. Centre for Applied Research in Education.
Morris, T. (2006). Acquisition and Performance of Sport Skills. West Sussex: John Willey and Sons Ltd.
Orhun, A. (1996). Sporda Yetenek Araştırma, Yetenek Seçme ve Yetenek Geliştirmede Koordinatif Yetenekler ve Önemi. İzmir: 1. Futbol ve Bilim Kongresi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 24 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 24 24
Final Sınavına Hazırlık 2 24 48
Ödev Hazırlama 2 12 24
Sunum Hazırlama 2 12 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1355353343355
ÖK.245533334353
ÖK.3544533443
ÖK.45444444443
ÖK.55434344