DERS ADI

: İLKÖĞRETİMDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5001 İLKÖĞRETİMDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İlköğretimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin etkin ve etkili kullanımını kavrayarak öğrenme ve öğretme ortamlarında etkili biçimde sürece katılmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi ve iletişim teknolojileri ile bu teknolojilere ait kullanım bilgisi
2   İlköğretimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımıyla ilgili vizyon sahibi olabilme
3   Sınıf Öğretmenliği alanında bilgi ve iletişim eksenli uygulamalarda deneyim kazanabilme
4   Öğretim programlarıyla ilgili uygulamalarda bilgi ve iletişim teknolojileri destekli etkili içerik sunusu hazırlayabilme
5   Bilgi ve iletişim teknolojileri destekli bilgiye erişilebilir ortamlar konusunda birikim kazanabilme
6   Bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin ve etkili kullanılabilmesi konusunda yönlendirici olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtılması ve Giriş
2 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kapsamı
3 İşletim Sistemleri ve Windows ara yüzü uygulamaları
4 Kelime İşlemci Uygulamalar
5 Veri Sunum Uygulamaları
6 Elektronik Tablo Uygulamaları
7 Elektronik Tablo Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 İnternet Tabanlı Uygulamalar
10 Çoklu Öğrenme Ortamlarında Bilgi ve İletişim Teknolojisi Uygulamaları
11 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki İşlevi
12 İlköğretim Düzeyinde Kullanılabilir Bilgi ve İletişim Teknolojisi Uygulamaları
13 İlköğretim Düzeyinde Erişilebilir Bilgi ve İletişim Teknolojisi Uygulamaları
14 İlköğretimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Sınırlılıkları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aklan, C., Eğitim Teknolojisi, Anı Yayıncılık, 1998.
Çilenti, K., Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, Yargıcı Matbaası, 1998.
Doğan, H., Teknoloji Eğitimi, A.Ü.Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1983.
Ergin, A., Öğretim Teknolojisi İletişim, Pegem, 1995.
Microsoftun Office Online web sitesindeki eğitimlerden yararlanılabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. İlyas YAZAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi
Buca-İZMİR
Web: www.ilyasyazar.com
E-Posta: iyazar@gmail.com
Tel (iş) +90 232 3012151

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 5 50
Ödev Hazırlama 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13445445552353444
ÖK.22345445551353343
ÖK.34555555552353555
ÖK.44555555551353555
ÖK.53555555552353555
ÖK.65555555551353555