DERS ADI

: YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİNLEME VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YTÖ 5006 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİNLEME VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR VELİ DOĞAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dinleme ve konuşma becerilerine yönelik alıştırma ve etkinliklerin nasıl hazırlandığının öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancılara yönelik hazırlanmış Türkçe dinleme ve konuşma malzemelerini değerlendirebilme
2   Yabancılara yönelik Türkçe dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik malzeme hazırlayabilme.
3   Sözlü dilin yapısını tartışma
4   Yabancılara yönelik Türkçe dinleme ve konuşma malzemeleri hazırlayabilme
5   Türkçenin sözlü dil özelliklerini tanımlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözlü dil türleri
2 Sözlü dilin özellikleri
3 Dinleme edimi
4 Sesletim öğretimi
5 Dinlemeyi anlama modelleri; alımlama:Şema kuramı
6 Dinleme stratejileri
7 Dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlama, Konuşma edimi
8 Vize Sınavı
9 İletişim
10 Konuşma stratejileri
11 Dilbilgisel doğruluk ve akıcılık
12 Konuşma etkinlikleri hazırlama
13 Sözlü dile ilişkin hataları düzeltme yolları
14 Dinleme ve konuşma becerilerini ölçme ve değerlendirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brown, D.H. (2001) Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. USA: Addison Wesley Longman, Inc.
Goodwin, J. (2001) Teaching Pronunciation . İçinde M. Celce-Murcia (haz.) Teaching English as a Second or Foreign Language. 117- 139. USA: Heinle & Heinle
Lazaraton, A. (2001) Teaching Oral Skills . İçinde M. Celce-Murcia (haz.) Teaching English as a Second or Foreign Language. 103- 117. USA: Heinle & Heinle
Morley, J. (2001) Aural Comprehension Instruction: Principles and Practices . İçinde M. Celce-Murcia (haz.) Teaching English as a Second or Foreign Language. 69-87. USA: Heinle & Heinle
Omaggio Hadley, A. (2003) Teaching Language in Context. USA: Heinle & Heinle.
Underhill, A. (1994) Sound Foundations. GB: Heinemann. Wilcox Peterson, P. (2001) Skills and Strategies for Proficient Listening . İçinde M. Celce-Murcia (haz.) Teaching English as a
Second or Foreign Language. 87-101. USA: Heinle & Heinle

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, proje hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444444444444
ÖK.2444444444444
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5444444444444