DERS ADI

: YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YTÖ 5007 YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR VELİ DOĞAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yabancı dil öğretiminde, dilbilgisi öğretimi için kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil öğrenme modellerini tartışabilme,
2   Yabancı dilde dilbilgisi öğretimine yönelik yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri tartışabilme
3   Yabancılara Türkçe öğretimi için geliştirilmiş malzemeleri değerlendirebilme
4   Türkçe dilbilgisinin alt alanlarının belirlenmesi
5   Biçimbirim, sözcükbirim, sözdizim gib alanlara yönelik araştırmalar yapılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilgisi nedir
2 Dilbilgisini edinme / öğrenme modelleri
3 Dilbilgisinin bileşenleri
4 Dilbilgisi öğretimi: Ürün
5 Dilbilgisi öğretimi: Süreç
6 Dilbilgisi öğretiminin bileşenleri: Sunum
7 Dilbilgisi öğretiminin bileşenleri: Uygulama, Dilbilgisi öğretiminin bileşenleri: Üretim
8 Vize Sınavı
9 Dilbilgisi öğretimi yöntem ve teknikleri
10 Dilbilgisi öğretimi yöntem ve teknikleri
11 Türkçenin dilbilgisi öğretimine yönelik hazırlanmış malzemeleri inceleme
12 Türkçenin dilbilgisi öğretimine yönelik hazırlanmış malzemeleri inceleme
13 Makale sunumları
14 Makale sunumları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baker, C. (2001). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Clevedon, GBR: Multilingual Matters Ltd.Batstone, R.(1994) Grammar. Oxford University Pres.
Cook, V.J. (2002) (haz.) Portraits of the L2 User. Clevedon, GBR: Multilingual Matters Ltd.
Cook, V. (1998) Relating SLA research tp language teaching materials . Canadian Journal of Applied Linguistics. 1(1/2) 9-27.
Cook, V. (1999) Going beyond the native speaker in language teaching. TESOL Quarterly Vol. 33, No.2. 185-209.
Cook, V. (2002) Background to the L2 user . V.J. Cook (haz.) Portraits of the L2 User. 1-29 Clevedon, GBR: Multilingual Matters Ltd.
Cook, V. (2002) Language teaching methodology and and the user perspective . V.J.Cook (haz.) Portraits of the L2 User. Clevedon, GBR: Multilingual Matters Ltd
Ellis, R. (1995) Integrating grammar instruction and communicative language use through grammar consciousness-raising tasks . TESOL Quarterly Vol. 28, No. 2, 323-351

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, keşfederek öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 24 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444444444444
ÖK.2444444444444
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5444444444444