DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TÜRK YAZININDAN SEÇMELER I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YTÖ 5015 ÇAĞDAŞ TÜRK YAZININDAN SEÇMELER I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR VELİ DOĞAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş Türk Yazınını temsil eden sanatçıların ve eserlerin yakından tanınmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş yazın alanındaki gelişmeleri kavrayabilme
2   Çağdaş Türk Yazınına ait belli başlı şairleri tanıyabilme
3   Çağdaş Türk Yazınıyla ilgili eserlerin tasnif ve değerlendirmelerini yapabilme
4   Çağdaş Türk Yazınının arka planı, tarihi ve sosyal kültürel kaynaklarını kavrayabilme
5   Çağdaş Türk yazınının türlerini ve bu türlere bağlı olarak gelişen sanat anlayışlarını belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Kapsamı, Özelliği ve Metodolojisi, Millî Edebiyat Döneminden Cumhuriyet Dönemine geçiş; Cumhuriyetin ilk yıllarında Türk şiiri
2 Necip Fazıl Kısakürek,
3 Nazım Hikmet Ran
4 Ahmet Hamdi Tanpınar
5 Yedi Meş ale
6 Garip Şiiri ve Orhan Veli
7 Garip Şiiri ve Orhan Veli
8 Ara Sınav
9 İkinci Yeni Hareketi ve Cemal Süreyya
10 İkinci Yeni Hareketi ve Cemal Süreyya
11 Behçet Necatiğil
12 Cahit Külebi
13 Edip Cansever- Özdemir İnce
14 Hilmi Yavuz
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aktaş, Şerif. YenileşmeDonemi Türk ŞiiriveAntolojisi I-II Akçağ y. 1996
Akyüz Kenan. BatıTesirinde Türk ŞiiriAntolojisi, 2. b. Ankara 1958
Eroğlu, Ebubekir. Modern Türk Şiirinin Doğası, Yapı Kredi y. İstanbul 1993
Hece, Türk Şiiri Özel Sayısı nr:53-55 Mayıs-Temmuz 2001
Kabaklı, Ahmet. Türk Edebiyatı: 4- 20. Yüzyıl Türk Edebiyatı Tarihi-Şiir; Türk Edebiyatı Vakfı y. İstanbul 1991
Kaplan, Mehmet. Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, Başbakanlık Kültür Müsteşarlığı y. İstanbul 1973; Dergâh y. İstanbul 1975; Şiir Tahlilleri II(Cumhuriyet Devri Türk Şiiri), 4. b. Dergâh y. İstanbul 1984, 1988
Kurdakul, Ş. (1992) Çağdaş Türk Edebiyatı. İstanbul
Moran, B. (C.I 1983, C.II 1990, C.III 1994) Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış
Mutluay, R. (1973) 100 Soruda Çağdaş Türk Edebiyatı (1908-1972). İstanbul
Mutluay, R. Elli Yılın Türk Edebiyatı
Necatigil, B. (1989) Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü
Okay, Orhan, Poetika Dersleri, Hece y. Ankara 2004


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler, proje tabanlı uygulamalar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 6 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.153553555333
ÖK.253553555333
ÖK.353553555334
ÖK.453553555332
ÖK.553553555332