DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TÜRK YAZININDAN SEÇMELER II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YTÖ 5000 ÇAĞDAŞ TÜRK YAZININDAN SEÇMELER II SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR VELİ DOĞAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş Türk Yazınını temsil eden sanatçıların ve eserlerin yakından tanınmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş yazın alanındaki gelişmeleri kavrayabilme
2   Çağdaş Türk Yazınına ait belli başlı yazarları tanıyabilme
3   Çağdaş Türk Yazınıyla ilgili eserlerin tasnif ve değerlendirmelerini yapabilme
4   Türk yazının tarihsel süreciyle ilgili bilgi ve birikim kazanabilme
5   Çağdaş Türk yazınının türlerini ve bu türlere bağlı olarak gelişen sanat anlayışlarını belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Kapsamı, Özelliği ve Metodolojisi, Çağdaş Türk Yazını Nesir Alanı
2 Çağdaş Türk Yazınında Hikaye ve Temsilcileri
3 Çağdaş Türk Yazınında Hikaye ve Temsilcileri
4 Çağdaş Türk Yazınında Hikaye ve Temsilcileri
5 Çağdaş Türk Yazınında Roman ve Temsilcileri
6 Çağdaş Türk Yazınında Roman ve Temsilcileri
7 Çağdaş Türk Yazınında Roman ve Temsilcileri
8 Ara Sınav
9 Çağdaş Türk Yazınında Tiyatro ve Temsilcileri
10 Çağdaş Türk Yazınında Tiyatro ve Temsilcileri
11 Çağdaş Türk Yazınında Tiyatro ve Temsilcileri
12 Çağdaş Türk Yazınında Deneme ve Örnekleri
13 Çağdaş Türk Yazınında Deneme ve Örnekleri
14 Çağdaş Türk Yazınında Edebi Tenkid
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alangu, Tahir. Cumhuriyet tenSonraHikayeve Roman
Tahir Alangu, Cumhuriyet tenSonraHikayeVe Roman c. I (1919-1930), İstanbul 1959; c. II (1930-1940), İstanbul 1965; c. III (1940-1950) İstanbul 1965
Andı, M. Fatih Roman ve Hayat,1999
Aytaç, Gürsel. Çağdaş Türk Romanları Üzerine İncelemeler, Gündoğan y.Ankara 1999
Bakırcıoğlu, N. Ziya Başlangıcından Günümüze Türk Romanı,1983
Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman c. I (1859-1910), 1965; c. II (1910-1923),1967; c. III Cumhuriyet Dönemi(1923-1959),1990
Fethi Naci, 10 Türk Romanı, 1971
Fethi Naci, 100 Soruda Türkiye de Roman ve Toplumsal Değişme, 1981
Fethi Naci, Roman ve Yaşam, 1992
Fethi Naci, Kırk Yılda Kırk Roman, 1994
Fethi Naci, 50 Yılda 50 Türk Romanı, 1997
Fethi Naci, Yüzyılın Yüz Romanı
Kaplan, Mehmet Hikâye Tahlilleri, Dergah y.İstanbul 1979

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler, proje tabanlı uygulamalar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 171

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.153553555333
ÖK.253553555333
ÖK.353553555334
ÖK.453553555332
ÖK.553553555332