DERS ADI

: UYGULAMALI DİLBİLİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YTÖ 5009 UYGULAMALI DİLBİLİM SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

öğrencileri sesbilim, bicimbilim, edimbilim, anlambilim ve diğer uygulamalı dilbilim alanlarında , dizinsel, bilisel ve islevsel dilbilim kuramları esliginde ilgili kavramlari kazandırıp eleştirel düşünme yetenegini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygulamalı dilbilimle ilgili kavramları tanımlar.
2   Uygulamalı dilbilim konularıyla ilgili araştırma yapma ve verileri tartışma becerisini uygular.
3   Uygulamalı dilbilimle ilgili eleştirel bakışı kazandırır
4   Eldeki verilere göre karar verebilme ve muhakeme yapabilme yetenegi kazandırır.
5   Uygulamali dilbilim içinde yer alan kuram, model ve araştırmaları değerlendirme becerisini geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Kavramlar
3 sesbilim
4 biçimbilim
5 sözdizimi
6 söylem çözümü
7 anlambilim
8 ara sınav
9 dil edinimi
10 dil becerilerinin kazanımı
11 dil becerilerinin kazanımı
12 dil becerilerinin kazanımı
13 dil becerilerinin kazanımı
14 dil becerilerinin kazanımı
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cook, G. (2008). Applied linguistics. Oxford: Oxford University Press.
Davies, A., & Elder, C. (2006). The handbook of applied linguistics. London: Blackwell.
Ellis, R. (Ed.). (1994). The study of second language acquisition. Oxford: OUP
Fowler, H. R., & Aaron, J. E. (2004). The little brown handbook. NY:Pearson Longman
Kaplan, R. (2005). The Oxford handbook of applied linguistics. Oxford: OUP
Nunan, D. (1999). Second language teaching & learning. Boston: Heinle & Heinle.
Mitchell, R., & Miles, F. (1998). Second language learning theories. London: Arnold.
Scovel, T. (2008). Psycholinguistics. Oxford: Oxford University Press.
Schmitt, N. (Ed). (2002). Introduction to applied linguistics. London: Hodder.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fcubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

carsamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 13 5 65
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444444444444
ÖK.2444444444444
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5444444444444