DERS ADI

: BATI ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2023 BATI ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ KAZIM ÖZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)

Dersin Amacı

Antik dönem uygarlıklarının ve yerleştikleri bölgelerin konumlarının, sınırlarının öğretilmesi ve başta İonia, Karia ve Aiolis olmak üzere antik bölgelerdeki başlıca kentlerin tarihi coğrafyasının ve kenti oluşturan unsurların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anadolu daki antik bölgelerin, önemli kentlerin, nehirlerin, göl ve dağların modern ve antik isimleri ile sınırlarını kavrayabilme,
2   Anadolu daki antik bölgeleri etkileyen önemli tarihi olayları ana hatlarıyla sınıflandırabilme,
3   Arkeolojik ve tarihsel verileri günümüzdeki durumlarıyla ilişkilendirebilme,
4   Anadolu tarihi coğrafyasına ilişkin literatürü ana hatlarıyla araştırabilme,
5   Teknik geziler ve seminerler yardımıyla bireysel sorumluluk ve grup çalışması etkinliklerinde görev alabilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Batı Anadolu Tarihi Sunum Okuma (Akurgal, Bean)
2 Batı Anadolu Coğrafyası Sunum Okuma (Akurgal, Bean)
3 Ionia bölgesi ve kentleri; Smyrna Teknik Gezi
4 Ionia bölgesi ve kentleri Sunum Okuma (Akurgal, Bean)
5 Ionia bölgesi ve kentleri Sunum Okuma (Akurgal, Bean)
6 Ionia bölgesi ve kentleri; Ephesos Teknik Gezi
7 Ionia bölgesi ve kentleri Sunum Okuma (Akurgal, Bean)
8 Ionia bölgesi ve kentleri Sunum Okuma (Akurgal, Bean)
9 Ionia bölgesi ve kentleri; Miletos, Priene Teknik Gezi
10 Ionia bölgesi ve kentleri Sunum Okuma (Akurgal, Bean)
11 Ionia bölgesi ve kentleri Sunum Okuma (Akurgal, Bean)
12 Ionia bölgesi ve kentleri; Metropolis, Puranda Teknik Gezi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

E. Akurgal, Anadolu Uygarlıkları (2007).
G.E. Bean, Eski Çağda Ege Bölgesi (1995).
G.E. Bean, Eski Çağda Menderes'in Ötesi (2000).
V. Sevin, Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası (2007).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Teknik gezi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Grup Çalışması raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. ALİ KAZIM ÖZ
Dokuz Eylül Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Arkeoloji Bölümü
Restorasyon Anabilim Dalı
Tınaztepe Kampüsü - Buca İzmir
TR-35160 TÜRKİYE
Tel: +90.232.3018726
Faks: +90.232.4534188
E-posta: ali.oz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555544555
ÖK.2555555555544555
ÖK.3555555555544555
ÖK.4555555555544555
ÖK.5555555555544555