DERS ADI

: ROMA İMPARATORLUK DÖNEMİ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4026 ROMA İMPARATORLUK DÖNEMİ TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR GÜLBAY

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)

Dersin Amacı

Roma Cumhuriyet dönemi tarihinin son bulup Anadolu coğrafyasını etkisi altına alan Roma İmparatorluk Dönemi Tarihinin öğretilmesi dersin ana amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma İmparatorluğu yükselme dönemi tarihini irdeleyebilme
2   Roma siyasi tarihi ve reformlarını irdeleyebilme
3   Roma Principatus dönemini irdeleyebilme
4   Roma İmparatorluğu çöküş dönemi tarihini irdeleyebilme
5   Roma dönemi toplumsal yapısını irdeleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı, öğrencilerden istenen beceri biçimi ve kaynakçaların açıklanması
2 Roma Egemenliğinde Anadolu
3 Julius Caesar ve Augustus dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
4 Julius-Claudiuslar dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
5 Nero dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
6 Otho, Vitellius, Galba dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
7 Ara Sınav
8 Traianus-Hadrianus dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
9 Flaviuslar dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
10 Antoninler dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
11 Severuslar dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
12 İ.S. 4. Yüzyıl tarihi ve siyasi olaylarının açıklanması
13 Roma İmparatorluğu nun Çöküşü ve Bizans İmparatorluğu nun doğuşu
14 Genel değerlendirme ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Carcopino, Jerome, Daily Life in Ancient Rome. New Haven, 1940 ;
Dio, Cassius The Roman History: The Reign of Augustus tr. Ian Scott-Kilvert. London, 1987;
Suetonius, The Twelve Caesars tr. Robert Graves. Middlesex, 1957;
Rawson, E. Roman Culture and Society, 1991;
Campbell, B. The Emperor and the Roman Army, 31 BC - AD 235, 1984;
Mary T. Boatwright, Hadrian and the Cities of the Roman Empire, 2002;
Oktay Akşit, Roma İmparatorluk Tarihi İstanbul, 1970

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim
Sunum
Tartışma
Slayt Gösterileri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-5: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 2323018718
Email: onur.gulbay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 13:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 2 2
Ödev Hazırlama 2 2 4
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555