DERS ADI

: ARKAİK DÖNEM SERAMİĞİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2002 ARKAİK DÖNEM SERAMİĞİ II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT DUYGU SEVİL AKAR TANRIVER

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İ.Ö.)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Yunan seramik üretim merkezlerinden Attika'da, seramik sanatının başlangıcından itibaren Arkaik dönemde üretilen vazo formları, bezeme teknikleri ve stillerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arkaik Attika seramik formlarını tanımlayabilme
2   Vazo bezeme tekniklerini açıklayabilme
3   Önemli Attika siyah figür ressamlarının eserlerini ve stillerini ayırt edebilme
4   Önemli Arkaik Attika kırmızı figür ressamlarının eserlerini ve stillerini ayırt edebilme
5   François vazosu ve Panathenaia amphoraları gibi özel vazo ya da grupları tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kap Formları ve Bezeme teknikleri İ. Delemen-S. Çokay Kepçe, Yunan ve Roma kap Formları Sözlüğü, 2009, s. 1-29; J. Boardman, The History of Greek Vases, 2007, s. 139-152; K. İren, Vazo Resimlerinin Işığında Eski Yunan Çömlekçiliği, 2003, s. 2-56.
2 Protogeometrik Dönem V. R. d'A. Desborough, Protogeometric Pottery, 1952, s. 5-117.
3 Geometrik Dönem J.N. Coldstream, Greek Geometric Pottery, 1968, s. 8-90; J.N. Coldstream, Geometric Greece, 1979, s. 25-129.
4 Protoattik Dönem J. Boardman, Early Greek Vase Painting, 1998, s. 88-108.
5 Erken Siyah Figür Dönemi J. Boardman, Athenian Black Figure Vases, 1997, s. 14-30.
6 François Vazosu I J.D. Beazley, The Development of Attic Black-Figure, 1986, s. 24-34.
7 Ara Sınav
8 François Vazosu II J.D. Beazley, The Development of Attic Black-Figure, 1986, s. 24-34.
9 Olgun Siyah Figür Dönemi J.D. Beazley, The Development of Attic Black-Figure, 1986, s. 35-69.
10 Kyliks tipleri ve ressamları J. Boardman, Athenian Black Figure Vases, 1997, s. 58-102.
11 Panathenaia amphoraları J.D. Beazley, The Development of Attic Black-Figure, 1986, s. 81-93.
12 Erken Kırmızı Figür tekniği ve öncüler J. Boardman, Athenian Black Figure Vases, 1997, s. 103-145; J. Boardman, Athenian Red Figure Vases, The Archaic Period, 1996, s. 11-54.
13 Orta Arkaik Kırmızı Figür Dönemi J. Boardman, Athenian Red Figure Vases, The Archaic Period, 1996, s. 29-88.
14 Geç Arkaik Kırmızı Figür Dönemi J. Boardman, Athenian Red Figure Vases, The Archaic Period, 1996, s. 89-178.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- J. Boardman, Athenian Black Figure Vases, 1997
- J.D. Beazley, The Development of Attic Black-Figure, 1986
- İ. Delemen-S. Çokay Kepçe, Yunan ve Roma kap Formları Sözlüğü, 2009
- J. Boardman, The History of Greek Vases, 2007
- K. İren, Vazo Resimlerinin Işığında Eski Yunan Çömlekçiliği, 2003
- V. R. d'A. Desborough, Protogeometric Pottery, 1952
- J.N. Coldstream, Greek Geometric Pottery, 1968
- J.N. Coldstream, Geometric Greece, 1979
- J. Boardman, Early Greek Vase Painting, 1998
- J. Boardman, Athenian Red Figure Vases, The Archaic Period, 1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak teorik ve görsel sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Tartışmalara katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-mail: duygu.akar@deu.edu.tr
Tel: 02323018717

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10:30-11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555