DERS ADI

: YAKINDOĞU PREHİSTORYASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 1003 YAKINDOĞU PREHİSTORYASI I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ABDULLAH SEMİH GÜNERİ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İ.Ö.)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Dersin amacı Çanak Çömleksiz Neolitik Çağda, Doğu Akdeniz, Kuzey Irak ve Anadolu da gelişen kültür süreçlerine mimari, ölü gömme gelenekleri ve küçük buluntular ışığında tanımlamalar getirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen coğrafyada gelişen seramiksiz neolitik kültür bölgelerini açıklayabilme.
2   Anadolu da gelişen seramiksiz neolitik kültür evrelerinin çevre kültürlerarası ilişkilerine açıklık getirebilme.
3   Anadolu da gelişen seramiksiz neolitik kültür merkezlerinin detaylı tanımlamalarını yapabilme.
4   Yakındoğu da PPN-A,B,C evreleri ile neolitik kültürler arasındaki ilişkileri tanımlayabilme.
5   Yakındoğu da seramiksiz neolitik sürecinde üretim olgusunu tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yakındoğu coğrafyası, derste konu alınacak Bereketli Hilal in tanımı
2 Alt ve Orta Paleolitik çağlarda yaşayan insan türleri, iklimle ilişkileri ve yerleşimleri
3 Üst Paleolitik ve Epipaleolitik çağlarda yaşayan insan türleri, iklimle ilişkileri ve yerleşimleri
4 Kebara, Natuf ve Karim Şahir kültürleri ve yerleşimleri
5 Neolitik Dönem in tanımı ve Neolitikleşme süreciAnadolu:
6 Halan Çemi, Demirköy ve Çayönü
7 Körtik Tepe, Göbekli Tepe
8 Ara sınav
9 Mureybit, Jerf el-Ahmar Dja de el-Mughara, Ebu Hureyra
10 Jeriko, Nevali Çori, Mezraa Teleilat
11 Halula, Tel Sabi Abyad
12 Yakındoğu daki köy tipi yerleşimlerin genel değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. M.Özdoğan, N.Başgelen (Ed.), Türkiye de Neolitik Dönem-Yeni Kazılar, Yeni Bulgular, İstanbul, 2007.
2. M.Kartal, Konar-Göçerlikten Yerleşik Yaşama Geçiş Epi-Paleolitik Dönem Türkiye de Son Avcı-Toplayıcılar, İstanbul, 2009.
3. R.J.Braidwood, Tarihöncesi İnsanları, İstanbul, 1990. -N.Başgelen (Ed.), 12000 Yıl Önce Uygarlığın Anadolu dan Avrupa ya Yolculuğunun Başlangıcı Neolitik Dönem, İstanbul, 2007.
4. S.Foster-McCarter, Neolithic, New York, 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 6 6
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 0 0 0
Alan/saha çalışması 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Kitap Okuma 0 0 0
Tasarım Projesi 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555