DERS ADI

: KLASİK ARKEOLOJİYE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 1007 KLASİK ARKEOLOJİYE GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT DUYGU SEVİL AKAR TANRIVER

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İ.Ö.)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere klasik arkeolojinin çalışma yöntemlerini, sınırlarını ve temel kavramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik Arkeolojinin araştırma yöntemlerini ana hatlarıyla belirtebilme
2   Kap formlarını tanımlayabilme
3   Klasik arkeolojideki tarihleme yöntemlerini ana hatlarıyla belirtebilme
4   Anadolu'daki antik bölgeleri tanımlayabilme
5   Yunan kültürünün oluşmasındaki temel etmenleri irdeleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, tanışma ve Arkeoloji Nedir sorusu üzerine tartışma C. Başaran, Klasik Arkeolojiye Giriş I, 1988, s. 1-5.
2 Arkeolojinin Metodu C. Başaran, Klasik Arkeolojiye Giriş I, 1988, s. 6-18
3 Arkeolojide tarihleme yöntemleri C. Başaran, Klasik Arkeolojiye Giriş I, 1988, s. 18-22.
4 Eski eser etiği S. Özel, Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, 1998, s. 6-47
5 Arkeolojinin ana uzmanlık dalları ve arkeoloji ile yakından ilgili bilim dalları C. Başaran, Klasik Arkeolojiye Giriş I, 1988, s. 23-25
6 Antik yazarlar O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008, s. 23-29
7 Ara sınav
8 Yunan (Hellen) Uygarlığı O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008, s. 30-49; B. İplikçioğlu, Helen ve Roma Tarihinin Anahatları, 2007, s. 11-18
9 Yunan Göçleri O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008, s.52-55
10 Yunan Uygarlığı ve Doğu ile ilişkileri J. Boardman, Yunan Sanatı, 2005, s. 48-75
11 Klasik Arkeoloji'de Dönemler J.G. Pedley, Grek Art and Archaeology, 1998
12 Anadolu'nun antik bölgeleri V. Sevin, Anadolu nun Tarihi Coğrafyası I, 2001, s. 15-213.
13 Antik Dönem seramiği, teknikleri ve formları İ. Delemen-S. Çokay Kepçe, Yunan ve Roma kap Formları Sözlüğü, 2009, s. 1-29; K. İren, Vazo Resimlerinin Işığında Eski Yunan Çömlekçiliği, 2003, s. 2-56
14 Yunan kentinde önemli yapılar C. Başaran, Klasik Arkeolojiye Giriş I, 1988, s. 71-86; R.E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu , 1993, s. 45-177; G. Richter, Yunan Sanatı, 1969, s. 13-38.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- J.G. Pedley, Grek Art and Archaeology, 1998
- G. Richter, Yunan Sanatı, 1969
- V. Sevin, Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası I, 2001
- J. Boardman, Yunan Sanatı, 2005
- İ. Delemen-S. Çokay Kepçe, Yunan ve Roma kap Formları Sözlüğü, 2009
- K. İren, Vazo Resimlerinin Işığında Eski Yunan Çömlekçiliği, 2003
- B. İplikçioğlu, Helen ve Roma Tarihinin Anahatları, 2007
- O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008
- R.E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu , 1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak teorik ve görsel sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Tartışmalara katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-mail: duygu.akar@deu.edu.tr
Tel: 02323018717

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10:30-11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555