Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Edebiyat Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NESLİHAN ÜNAL |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Amacı |
Eskiçağ'dan zamanımıza İzmir in tarihinin genel özelliklerini öğrenmek ve kavramak dersin temel amacıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Eldem, E. - Daniel G., Bruce M., Doğu İle Batı Arasında Osmanlı Kenti, Halep, İzmir ve İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul 2000; Doğer, E., İzmir'in Smyrna'sı Paleolitik Çağ'dan Türk Fethine Kadar, İletişim Yay., İstanbul 1006; Yetkin, Sabri - Fikret Yılmaz, İzmir Kent Tarihi, İBB Yay., İzmir, 2002; Cadoux, Cecil John, İlkçağ'da İzmir: Kentin, En Eski Çağlardan İ.S. 324'e Kadar Tarihi, İletişim Yay., İst., 2004; Raif Nezihi, İzmir'in Tarihi, İBB Yay., İzmir, 2001; Aksoy, Yaşar, Smyrna-İzmir (Efsaneden Gerçeğe), İBB Yay., İzmir, 2001; Batur, Enis, Üç İzmir, Yapı Kredi Yay., İst., 1992; Baykara, Tuncer, İzmir Şehri ve Tarihi, İzmir, 1974; Baykara, Tuncer, Aydınoğlu Gazi Umur Bey, Ank., 1991; Kurat, Akdes Nimet, Çaka Bey İzmir ve civarındaki adaların ilk Türk beyi M.S. 1081-1096, İst., 1966. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ö Ç 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
neslihan.unal@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|